Som mental whisky; betyder ingenting

Hej mina kära favoritidioter!
Ännu en bra dag går mot sitt slut. Faktiskt bara 13 minuter kvar. Sjukt på ett sätt. Nu endast 11. Jaja. Den började ganska dåligt, dagen, med att jag försov mig och vaknade tio minuter innan jag började. Jag älskar att bo på skolan, måste jag säga. Vi pratade om fler essayer, men det är inte så spännande känner jag. För sen åt vi tårta, och det är mycket viktigare tycker jag. Vi köpte ju tårta igår, och Christer hade dessutom med sig en egen. så det blev två; en prinsess och en chokladtårta (och fy fan vad god den var...det var den vi köpte). Alltså chokladtårtan var så goood. Kan inte hantera. Men vi hade en trevlig tårt-stund och för mig var det den ultimata frukosten. Best. Svårt att äta lunch sen bara. Men före lunch hade vi ju mer lektion, och då läste vi väldigt gamla texter. Där stod det om något som hette"blind- och dövstum-institutet". Alltså...är inte det den dummaste idén någonsin? Komunikationen...what. Nu är det lördag för övrigt. Skit samma.
 
Eftermiddagen gled förbi (säger man så?) och kvällen spenderades hos Åsa. Vi drack cider och jag utbrasst "this is not alcohol!", hur sjukt det än kan låta. Den var dessutom starkare än vad jag är van vid, så det är väldigt konstigt. Men jag drack bara ett glas också. Alltså, ja, mina alkoholvanor är så ointressanta för ca alla människor. Ursäkta. Vi lyssnade på säckpipor och annat mysigt och pratade om allt möjligt. Saker som avhandlades var bland annat Karin Boye, att ha ett hem, att prata om sig själv alldeles för mycket, greenshoeboy, go ask Alice, ensamhet, musikaler och prostitutionsdilemman. Mycket fin kväll. Rubriken koms också på, och det makar ungefär lika mycket sense för er som för mig. Typ.
 
Kan avsluta med hur extremt låghalt jag har varit. Så här har det varit:
Maria: Vi ska gå och ta kaffe i matsalen. Vill du ha saft?
(ja jag dricker saft hela tiden här för jag är fem år gammal okay)
Jag: Nä, det är lugnt. Dessutom kan vi ju inte ta med saftglasen därifrån.
Maria: Vi kan ju annars ta saften i en plastmugg...som kaffet.
Jag: Ja. Det...kan vi ju också göra...
 
Jag: Vi går till mig och tar cola.
Åsa: Det gör vi. Ska du ha med datorn om vi ska klassrumshänga?
Jag: Ja, men varför ska jag ta med den nu? Vi måste ju gå hit och hämta colan ur kylen.
Åsa: Eller så tar vi med den till min kyl. Det går ju också.
Jag: *dör av hur låghalt jag är alltid*
 
God natt från mig, nu ska jag dricka vatten! Mycket dricka i det här inlägget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0