Younger now than we were before

Hej folk!
Nu är jag i det allra västraste av Götaland. Jag sitter i skuggan i farmors trädgård och chillar med livet medans hon och pappa pratar om hemförsäkringar. Rafflande samtal. Vi kom hit igår efter en bilresa som var precis som den ska med mat på spånsta och trevlig bilmusik. Shit vad jag överanvänder ordet "trevlig" lately. Det är ju ett jättefult ord! Men vad ska man göra. Ord kommer och ord går i Emmland. Hursomhelst kommer rubriken från never say never, som jag hörde i bilen och som satte igång en massa gamla känslor. Så är det ibland I guess.
 
Vi kom fram och tog det mycket lugnt. Vi åt fantastiskt god fisk och pratade om allt möjligt. Allsången såg vi också...tyvärr. Idag åkte vi till en kvarn eller vad det var och fikade. Jag och syster åt "prinsessetårta" och det var jättegott och en väldigt fin plats. Så livet är bra och snart kommer Johansson-klanen med buller, bång och bebis. Det är bra att träffa bebisar så här innan jag ska bli gudmor. Ja, jag tar detta på yttersta allvar. Och nu får det vara färdigbloggat. Fast först citat (om jag kan redigera inlägget, det har gått sådär på sistone)!
 
Pappa: Sara har kommit in på juristlinjen.
Farmor: Och ändå kan du inte räkna ut hur mycket ris du ska ha?
(insåg nu hur konstigt det där såg ut...)
 
Farmor: *** har varit så här hela veckan! (minns inte vad, haha)
jag: veckan började ju igår.
Farmor: Inte min vecka! Den börjar...när som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0