Vi som inte blev fångade av en stormvind på Bråvallafestivalen

Hi strangers!
Vi är på Bråvalla! Om ni undrade eller så. Dit kom vi igår och jag sitter bara och skrattar åt min syster så jag har stora problem med att blogga. Igår började vi hursomhelst med att stå i en jättelång kö och missa bring me the horison. Töntigt. Så vi chillade och åt churros (ni ska älska min stavning av det ordet, det tycker jag verkligen) innan dropkick Murphys spelade. De var jävligt bra, kan jag berätta! Jag menar...sjukt energisk metal med dragspel, säckpipor, unisonsång och glädje, vad kan bli fel? Vi gick sen direkt och såg imagine dragons, vilka var väldigt duktiga. Men alltså. De spelade inte I´m on top of the World! Vad är det för fel på dem? Fast det var kul att sjunga med i de kända låtarna och de var väldigt glada so yay. Sen åt vi mat och jag fick dyka djupt i remoladsåsen, så att säga. Det blev kladdigt. Men jag älskar remoladsås. Sen såg vi lana del rey och hon var både extremt bra och extremt dålig. Bra för att...hon är det och för att jag kunde många av låtarna, och dålig för att hon tuggade tuggummi och rökte på scen oc hvar allmänt oengagerad. Ändå väldigt fint, tyckte jag! Iron maiden, som vi sen såg (I know right), var också väldigt coola om än något tråkiga ibland...men det var nog jag som var trött.
 
Idag har vi sett sjukt bra spelningar! Den första var Linnea Henriksson och hon var energisk, sjukt duktig, hade bra körer och spelade Saras favoritlåt (hon har många favoritlåtar). Just det, innan det slog blixten ner. Därför kom syster på rubriken, som alla skrattade mycket åt. I alla fall. Rauptier spelade sen och alltså, hahahaha. Metal på svenska från norrland om världshärravälde och mord och allt möjligt annat. Jag och mamma enades om att de var jättesöta. Men! Sötast av alla var ju självklart freaking passenger! Han spelade ju sen och jävlar vad braaaaaa det vaaaaar! Scare away the dark, 27, I hate (bästa såklart), sound of silence...allt var så himla fint! Jag orkar seriöst inte. Sen gick vi och åt nära där syster och Benjamin (och nu även vi) bor, där det spelade en grabb. Han var sämre än alla andra som hade spelat under dagen men det är ju inte så konstigt. Nu kommer några citat, kanske, om jag kommer ihåg några...
 
Syster: Jag är en misantropisk dvärj!
pappa: Har du läst misantropen då?
syster: Nä men jag har läst dvärjen!
 
Pappa: Jag tror inte att Ronja är son till sina föräldrar.
 
Mamma: Sara, dansa inte med maten!
 
Nu måste jag sluta blogga för Benjamin skriiker på mig som om han ska dö eller nåt. Vi ska spela tp. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0