Who wants to live forever?

Nejmen hejsan!
Det är öppet hus här och vi chillar i klassrummet. Det är mycket trevligt. Vi äter godis och Åsa har allvarliga talfel. Christer berättar om en finsk film han sett på tv. Åsa dör och nu händer det något ute i korridoren! Det var ett getingbo inblandat. Creepy shit. Så vi har bara suttit här. Emmas son är här och säger fina saker som "när rektorn kommer, då drar vi!" och annat fint. Vi fick gratis lunch och glassbåt dessutom. Bra grejer. Åsa kollar på möbler. Vi är sjukligt produktiva. Nejmen det var vi faktiskt innan, för då kom det några besökare. Tyvärr förstörde en viss individ stämningen. Denna individ gör detta väldigt ofta, dessvärre. Nej, det är inte en klasskompis och ja, många vet nog vem jag menar. (inte hattmannen. Faktiskt.)
 
Igår, efter att jag lämnat er, lyssnade vi på Queen och förberedde mer inför denna fina dag. Så nu hänger vårt alfabet fint och vår Shakespeare-barnbok också (snigelgrevinnan!). Nu drar sonen igång en ritartävling med Christer. Man skulle vara barn alltså. Det skulle vara behändigt. "hur lång tid har vi på oss?" "hur lång tid som helst...hoppades jag." bästa ungen. Snart ska jag åka till Jönköping, minsann. Det är inte varje dag. Christer har tydligen gett Annas penna till Oliver (sonen alltså). Kan man ju också. Bara han inte ger honom livets ord-pennan. Den är i och för sig sönder nu, så. Författarlinjen hade alltså en livets ord-penna, och exakt ingen vet hur den kom dit. Nu röstar alla i rit-tävlingen. Fint värre. Deras syntolkning är sådär. Just det, jag pratade om igår! Jag åt då popcorn (som inte blev brända, wooo!) och chillade med livet. Och just det! Mina vänner är bäst. Linus pratade om mig som "en viktig person i våra liv", Isa hjälpte mig med att hitta utbildning och berättade att hon saknade mig helt spontant och Tora ville ha mina låtar (som jag skrev) och bad om hjälp med att välja vilken speldosa hon skulle köpa. Best people. Med detta går jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0