we had it coming, we had it coming, we only had ourselves to blame

Nu tänkte jag blogga lite mer, om min helg i Lund. Den har varit som helger i Lund ska vara. Det innebär att jag i lördags träffade Marie och Karl. Eller ja först var det ju dag kom jag på. Den sov jag bort, för att sen åka in till stan och äta något så fantastiskt som en vitlöksburgare med pappa. Varför äter jag inte det varje dag? Eh, obvious reasons på ett sätt. Men ja. Sen gjorde jag dtt jag sa innan. Marie lagade jättegod mat (hon har en tendens att göra det) och sen åkte vi för att se en folkmusik-konsert där Maries favoritperson Esbjörn Haselius var med. Han fiolade och folk var grymt duktiga. Jag borde ha mer med folkmusik att göra, känner jag. Vi tog oss hem till Marie igen och avnjöt den bästa och mysteriskaste kombon ever: rabarberpaj med vaniljsås, cola och moserande vin (som var jävligt gott, om man jämför med annat vin, och chocken är total). Vi sjöng som vanligt en del, bland annat Raymond & maria (det måste man ju göra) och lite random rader om får från mig och Karl. Varför inte liksom. Vi lyssnade på Comedy gold-musik och hade en allmänt bra tid. Karl åkte hem och jag och Marie pratade om serious business tills vi somnade.
 
Igår åkte jag hem och planen var att umgås med Agnes. Det dröjde dock tills kvällen innan detta faktiskt hände, och det efter en helt gudomlig middag. Tsatsike makes the World go round. Men ja. Vi tog en promenad och redde ut allt kaos vi befinner oss i. Det blev mycket "alltså, livet!" och konstiga ljud, och sjungande av rubriken när allt blev övermäktigt. Och gungande. Man måste gunga, som sagt. Idag försöker jag öva inför mitt spelande ikväll. Jag är inte nervös än, men det kommer. Borde skriva lite också eftersom jag borde vara i skolan egentligen. Men, jag viiiill inte.:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0