Organisten

En liten beskrivning jag gjorde i skolan. Såklart var jag onödigt personligt.
 

organisten

 

Han var en sån som borstade tänderna mitt i stan.

Han lagade sina kläder i skolkorridoren.

Han frågade varför salladsbaren hette ”green castle”, när slottet på kvittot var svart.

Han trodde att det hette ”sing-a-songwriter” istället för ”singer/songwriter”.

Hans klädsel på studentbalen var kostym och ryggsäck.

Han tog i för kung och fosterland i den lågmälda skolkören.

Han glömde alltid bestick vid lunchen.

Han gav mig en dikt i födelsedagspresent.

Han stoppade mig i dörren, på en dålig dag, bara för att säga att det inte var något fel på mig.

Och han spelade orgel när alla andra spelade gitarr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0