Kan du vara kattvakt åt min hamster?

Hej folk!
Igår var det först dag. Konstigt va? Då var jag i skolan och hade framförande-övningar, och sen kalenderfotade vi. Jag får inte spoila, för mormor kanske läser (jag är skeptisk faktiskt), men det bryr ni er ju ändå inte om kom jag på. Så, hejdå dag, hej kväll. Då åkte jag till Marie och Karl, eller alltså Karl åkte också dit...jag är så begriplig! Då är det ändå ingenting mot hur jag pratar idag. For real. Det var hursomhelst väldigt revligt. De gjorde sushi och var lagom oortodoxa, men jag åt inte den för sån är jag. Sen pratade vi om allt möjligt, drack vin och lyssnade på musik. Lite stämmor, många jättekonstiga skämt från Karl och mycket prat om "Bettan 2". Rimligt. Sen körde vi en intressant och assosiativ, men inte avslutad, omgång telefonlistan medans de drack tequilashots och jag åt chokladmuffins. Rimligt ändå. (inte för att ingen annan åt av dem, men ändå. Gillade kontrasten). Det var kul att få höra om en massa folk och bakgrundshistorier, vilket ingår i den leken och någon dag kanske jag till och med förklarar den? Eller inte. Sen blev vi väldigt djupa och sedermera (bra ord ändå) dramatiska, men det var ändå fint på något sätt. Lars, du är bäst. Just sayin. Karl åkte 06:45 och jag och Marie la oss runt 07:30. Bra jobbat...
 
Idag var vi...trötta. Eventuellt kan vi också ha varit en aning bakis. Eventuellt. Vi låg helt utslagna och pratade i tre ett antal timmar och konversationen var...unik. Bland annat behandlades babysar som "wää.ade" olika högt, blomsterministrar och chokladpartier. Citatet i rubriken sades, så som "har isbitar bäst före-datum? De här har nog gått ut." och "vänta...sa jag just lite subtilt att *** skulle kastas ut för en klippa?". Det sista togs tillbaka om någon undrar. Och nu...är jag trött. Väldigt trött. Det är typ det som är med allt. God natt så här klockan åtta på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0