something good comes with the bad, a song´s never just sad

Blue: Jag menade nog mer att jag älskade hösten för att jag inte var pepp alls och det är inte höst heller. Vinter är jag aldrig pepp på. Fast nu är jag pepp på allt, så det här känns lite konstigt.
 
Idag är en stor dag. En jättestor dag. För idag började jag spela in min första ep! Jag veeeet! Jag åkte till Trelleborg och min producent (jag säger det lite för ofta för att det är så coolt fast egentligen är det inte så coolt, men sån är jag) för att börja inspelningen. Och så bra hon är! Det var en vild channsning, eftersom vi inte hade träffats, men shit vad bra det går! Hon tar 28000 initiativ och jag hinner knappt mer. Först är jag alltid djupt skeptisk, men sen förstår jag hur hon tänker och då är jag (nästan) alltid helt med. Det är också fint hur studion verkligen är i hennes hem. "Jag kanske hinner lägga basen innan potatisen är klar", "stärkaren är i garderoben" osv. Det blir så otvunget och fantastiskt. Vi hann idag med att prata om samtliga låtar, spela in grunden till en (alltså trummor, bas, gitarr, piano och slasksång, innan man lägger på fancy stuff) och börja så smått med en till. Jag vill såklart inte spoila låtlistan för er, så mer än så kan jag inte skriva. Men alltså det blir så bra. Och imorgon eftermiddag ska jag dit igen. Peppen är enorm. När jag kom hem firade jag detta med pizza och att prata med onna. Och inte att plugga. Jag vill inte gå i skolan. Jag vill studioa jämt! Men det skulle bli dyrt, om inte annat. Det var allt idag, kära folk!

Kommentarer
Postat av: Shass

Är väldigt nyfiken! Väntar otåligt på slutresultatet. Kör hårt!

2014-09-18 @ 23:33:30
URL: http://shass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0