I could have a dildo and I could call it Tony

Ja, men, ja. Mina rubriker. Jag inser också att n iinte bryr er men de är så oemmiga!
 
Men igår hade jag mellandag på mellanvång-fest! Mest för ordvitsigt namn, to be honest. Det blev så, så fint! Folk fick se lägenheten och umgås i rimliga och mindre rimliga konstelationer. Chilenarna kom och jag är ett stort fan av dem. Sötaste är ju att deras tolvåriga dotter (som inte kan någon svenska och väääldigt lite engelska) sa till sin mamma att hon tyckte om mig. Tydligen hade båda barnen varit taggade och sagt "ska vi till Emma idag?" jättemånga gånger. I love it. Ia och Jonne kom också (länge sen!) och gav mig "mellan-presenter" (mellanrumstandborstar, mellanrostkaffe, mellanmjölk och en mellan-skål). Därför är de bäst! Syster var helt orimligt systerlig ("sluta vara systrar!" blev sagt) och jag fick dit nästan hela euphoria, vilket jag inte trodde alls. Jag gav alla uppdraget att välja skivor, vilket resulterade i en massa fin musik. Det är en grej jag älskar med den här lägenheten. Inget spotify här inte! (jaja jag kommer fixa högtalare någon gång men kanske inte.) mellan skivorna gjorde jag och Marie dessutom en spontan (och efterfrågad, tack chilenarna) version av Paris. Det var väldigt fint och avslappnat, och gav låten en ny kontext på ett sätt jag nog inte kan förklara.
 
Rubriken kom från Ia, eller...mig och Marie men först Ia. Hon hade skrivit på facebook att hon hade en affärsidé till mig, som hon skulle säga live. När jag frågade, ganska sent på kvällen, sa hon: "Sexleksaker! Sälj sexleksaker!". ...Alltså what the everliving fuck? Har hon träffat mig? Själva rubriken är Marie och jag som skrev om en gammal "låt" vi gjorde, om blomman Tony. Now, all grown up! Kvällens andra märkliga highpoint var när jag nämnde gårdagsnattens (?) samtal och att det inkluderade en diskussion om tandborstar (som i "varför har du inte en tandborste här?"). Ia hade lämnat tandborstar här (som hon alltid gör eftersom hon jobbar på ett tandborstföretag), så Syster föreslog att vi skulle skriva "Christopher" på en av dem och ge den till honom som ett skämt. Så det gjorde vi (hon hade mycket svårt för själva skrivandet, men hade tydligen bokstavsskills). Han blev inte arg på mig, så jag vann i livet.
 
Karl dök slutligen upp och vi hade lite euphoria-efterfest. Marie var överpeppad över olika saker i sitt liv, jag var osammanhängande och allt var väldigt fint. Inte för att tjata men jag är så tacksam för att de finns. Jag älskar dem så fakking mycket. Marie och Plockahontas åkte och jag hade ett bra samtal med Karl. Vi pratade om att vi är bra vänner men inte känner varandra särskilt bra, jag spelade en av mina värsta låtar (and he liked it...what) och hade bara ett bra flow. Så bra kväll!
 
Det...fick jag äta upp idag. Holy fuck. Vaknade vid 9 och avskydde livet i några timmar. Somnade till slut och vaknade igen (efter kaosdrömmar om lägenhetsinvasioner och bombningar av Öresundsbron...fakking aktuellt) vid halv tre. No, seriously. Så jag sitter mest här nu. orkar inte ta tag i livet. Jag borde verkligen det. uuuuuusch livet. Vill gå och lägga mig igen nu i någon timme. :( (deppigt slut.)

Kommentarer
Postat av: Blue

Av någon anledning sjöngs rubriken till melodin av Anna (Hello Saferide) i mitt huvud...

2015-12-29 @ 01:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0