it may be winter outside, but in my heart it's spring

Så igår skrev jag ju alltså tentan. Och...det gick braaa! tror jag, alltså. Jag äääälskar ju grammatik! Jag och min tentavakt skrattade åt förkortningen "do" och mitt hat mot sättsadverbial/min kärlek till prepositionsobjekt. Jag pratade alltså med honom för att han skulle hjälpa mig skriva vissa frågor. Så ni inte blir helt förvirrade nu.
 
Sen väntade jag jättelänge och åt blockchoklad och sånt man gör innan jag åkte för julbak med euphoriagruppen hos Karl. Folk bakade (jättegoda) lussebullar och sjöng jullåtar och var söta. Mitt i något trestämmigt lät det som att de sjöng "äpplehem" och jag och Jeanette (som ju inte är så bra på stämmor någon av oss) bestämde oss för att åka till äpplehem tillsammans. Under bakandet hann jag också catcha up med Marie som jag har saaaknat och vi pratade om mitt album.
Jag: Den tror jag att du har hört.
Hon: Ja. mmm...när blir det? Är den den låten?
Rimlig beskrivning. Vi satt sen och drack glögg och tittade på en klassisk konsert som gick på tv. Karl syntolkade vackert om gamla kärringar och fagottister som snart skulle dö. Vi åt sen jättegod mat som Karls mamma hade lagat, för att sen hänge oss åt äppelpunch, lagrad julmust och knäckkokande. Jag tog isär formarna (cue: En miljard sexuella anspelningar), satt på golvet (det var en golvdag igår) och kom ihåg recept åt alla. Marie översatte "12 Days of christmas", vilket blev väldigt fint. Kvällen över lag var mycket fin, fast jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
 
Nu är det söndag. Jag sitter och väntar på att en sån där Plockahontas behagar infinna sig i den vakna världen. Sovvärlden verkar passa honom alldeles utmärkt. Det tycker jag är tråkigt! Fast också fint, så ja jag är lite kluven. Nu ska jag sluta blogga och kanske joina honom igen för jävlar vad kallt det var här uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0