Musikaliska föresatser för 2015

(Ja jag vet att det har varit 2015 jättelänge nu. Do not judge.)
 
Shit vad jag ska skriva sånger i år! Mitt mål var en i veckan, men alltså ja, vi får se. Men jag är pepp. Jag ska kontakta exakt alla musiker jag känner (eller försöka, in any case) och be dem skriva en låt med mig, för att de ska bli mer...musikaliska. för det är ju inte min bästa grej. Jag vill experimentera hur mycket som helst. Sjunga alla möjliga grejer. Och jag vill åtminstone börja tänka på att spela in mitt första hela album. Jag sa lite skämtsamt idag att "jag ska ha min nästa releasefest på sommaren, så vi kan ge folk jordgubbar. Sommar 2016, då kommer det!" men jag bestämmer nu att detta är ett officiellt mål. Jag har redan fyra låtar och jag älskar samtliga. I can do this.
 
Men nästan ännu viktigare är: Jag ska lyssna på mycket musik i år. Jag ska lära mig att respektera musik och låta mig gilla den. Jag ska acceptera min kärlek till Bluegrass-flickor, min metal-lycka och min beundran för riktigt bra hiphop (ja, det finns, även om pappa inte tror mig). Och mer än något annat ska jag låta mig själv gilla radiomusik. Jag ska erkänna hur mycket av den jag gillar. Visste ni till exempel hur mycket jag tycker om Rihanna? Okay, kanske inte jämt, men hon är så himla mysig bara. Och alltså när vi ändå är igång: one republic! (Hur många trodde att jag skulle skriva one direction först? Alltså nej. Och det är bara för att de är tråkiga.) sen när blevv de helt bra? oklart, men de är tydligen det. Jag har ett litet mål om att lyssna på ett album i veckan av ett band jag inte har i min spellista. Det blir nog svårt att komma på så många, men ni kan ju hjälpa till om ni är på humör?:)
 
Det här ska alltså bli ett musik-år. Jag är taggad. och först ska jag släppa min ep. Det är helt sjukt, for real. Tretton dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0