Det var en gång en väska...

Hej folk!
Nu har jag varit på vandring och sånt. Det började med att onna och Sara kom hit i tisdags för att sova här innan vi började. Vi pratade om hur spektakulära 87:or är (då Sara är en sådan) och sjöng elefantlåtar, eller det var bara dem. Jag var mest skeptisk till detta.

I onsdags åkte vi till Malmö, där vi mötte upp alla andra små människor. Vi skulle vandra till Lund denna dag, var det tänkt, för sånt gör vi uppenbarligen i us syd. Vilka jag alltså vandrade mer. Här är vi begripliga. Under denna vandring gick jag med Linus och han sjöng väldigt många låtar om vin. Jag blev väldigt sugen på vin, vilket var hans fel och därför är han skyldig mig det for the record. Vi sjöng också lite annat, som en duettversion av nedslag och omskrivningar av ebba grön och Melissa. "Hur ska man gå någonstans där någon har cycklat förut?" ungefär. Vi tog oss hela vägen fram, på något inhumant sätt, och bodde på hotell i Lund. Märklig upplevelse. Vi hade ett extremt utflippat ledsagarmöte och umgicks sen lite allmänt på kvällen.

Dagen efter vaknade vi orimligt tidigt, anser jag, och åt frukost och sånt innan vi åkte mot Kristianstad och senare åhus. Där satt vi på stranden och chillade med livet, förutom folk som hade en seriöst dramatisk och yoloig cyckelupplevelse. Vi åt lunch och sen kom Robert eller "människan", som jag sa, dök upp. Vi satt mer på stranden och pratade om festivalupplevelser och annat märkligt. När han åkt åt vi åhus-glass och jag och Linus diskuterade vilka ackord olika glasssmaker har. Vi höll helt med varandra, vilket var något av det konstigaste. Efter glassen och en mindre freakout för min del började vi vandra tillbaka mot Kristianstad. Detta var definitivt den roligaste vandring och detta på grund av väskan med all mat i, som jag tagit med mig hemifrån. Det var en gång en väska som hade fyra hjul. Sen hade den två helt plötsligt. Det blev intressant när folk skulle dra denna och jag ochOlle utnämnde Rebekah till legend och Suleiman till terminator för att de klarade det. Vi hade en hilarious matpaus där både jag och Rebekah failade ganska grovt med maten. Alla skrattade och hade ont i fötterna och livet var Lovely. På kvällen hade vi ett mindre bra ledsagarmöte, försökte och misslyckades med att köpa milkshake och umgicks allmänt även denna dag.

I fredags började vår sista vandringsetapp. Den började med att jag och Linus åkte en lång och förvirrande taxiresa, som lyckligtvis innehöll en underbar taxichaufför. Han var the shit, helt enkelt! Till slut kom vi fram till...Vinslöv. För där är man ju. Inte så länge dock, för vi påbörjade vår vandring mot Hässleholm. Linus spelade gitarr och sjöng saker under vandringen, vilket gjorde oss mer peppade. Fast jag bar substitutet till mögväskan (vilket för övrigt blev det officiella namnet på den, som exakt alla använde) och då var det inte så peppigt alls. Vi landade i Hässleholm och hade äntligen slutfört alla våra vandringar! peppen var total och fötterna var helt borta. Men Linus hade köpt välkommen till Hässleholm-cola och vi drack den medans vi letade upp ett ställe att äta på. Hässleholm är ju liksom vår stad, så vi var jävligt taggade. Olle tyckte att vi skulle gifta oss i Hässleholms kyrka. Det...tyckte inte vi. Vi åt hursomhelst middag och supersatsade! Alla köpte vitlöksbröd...utom en, och han borde ha köpt den jättegoda champinjonsoppan. Den var nämligen jättegod, fick vi veta, och det behövde vara med. Jag åt fish and chips och Sara blev wild and crazy och smakade fast hon är vegetarian vilket jag var helt för. Under middagen konstaterade jag att Rasmus bara säger ett ord i taget, men att det ordet har tillräckligt med eftertryck för att det ska verka som fler, och att Linus och jag är samma person (eftersom vi beställde samma saker hela kvällen). Senare fick jag och Linus uppleva att dansa och dricka en fredagkväll i Hässleholm (cola, men ändå).

Igår väcktes jag av morgonpigga folk (Sara) vid sex, men lyckades somna om. Tur, ändå. Vi åkte vill Malmö, lämnade mögväskan åt sitt öde och åkte till emporia. Där var väl det mest intressanta som hände att jag och Linus hade ett väldigt bra samtal om allt crazy stuff som händer i mitt huvud. Det var mycket mer än jag hade tänkt på. När jag kom hem bråkade jag med en st hund och förlorade innan jag åter lämnade hemmet för att träffa en hemvändande isa och en massa annat folk på botulfsbaren. Jag drack en "söt drink" som den mycket trevliga bartendern blandade åt mig och pratade jättemycket med Oliver, känd från bloggen som "sockenhoran". Vilket han faktiskt kom ihåg! han är ganska Amazing for your information. När han försvann pratade jag om within temptation med en okänd tjej, pratade med olle om allt möjligt och bara mådde bra. Jag köpte milkshake (<3) och pratade med en st Sanne i väntan på buss.

Idag är en nattlinnedag av rang. Det mest produktiva jag gjort är att titta på bunheads med syster. That's it. Nu ska jag sova. Peppen är stor, you guys. Jävligt stor.