Den stora skillnaden mellan kikärtor och tomatkross

Hej ni!
Igår var jag som sagt inte hemma, vilket (också som sagt) var väldigt bra. Jag träffade Marie och Sandy, vilket var Amazing! Jättelänge sen, ju. Vi åt fantastiskt god pasta och pratade om...vad pratade vi om? Jag är väldigt trött så jag vet inte. Sen bestämde vi oss i alla fall för att ha lördag på en tisdag, pretty much, och festade. Helt rimligt, ansåg jag. Vi sjöng allt från bamse till Duvemåla och deeptalkade lite mellan varven. Jag fick också se på när de lagade mat mitt i natten och därifrån kommer rubriken. Det blev en ganska intressant måltid, har jag förstått det som. Såklart kunde vi inte sluta i tid, för vem gör ens det, så runt 06:00 somnade jag. Först hade jag och Marie dock ett bra samtal som gjorde att jag började tänka på saker på helt nya sätt. Sammanfattning av vad jag kom fram till: Ni borde inte ta den här bloggen på lika stort allvar som det ser ut som att jag gör, och jag kanske inte behöver skriva exaaakt alla mina crazy tankar. Det gagnar ju liksom ingen.
 
Idag hade jag och Marie chill-dag. Vi ljud-smsade med Sandy ("sorry, I don't understand where all of this is coming from" säger jag bara) och Marie gjorde sakta men säkert scones. Vi åt dem, maserade varandra (för att ingen kan men båda vill kunna) och Marie gjorde en fin fläta på mig. Jag älskar att ha fläta, så att ni vet. Nu är jag hemma och har ätit nyfångad lax för att min pappa plötsligt blev the fishing man. Helt rimligt. Jag undrar mest när jag får sova egentligen. Snart, hoppas jag. Så, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0