Jag tycker att jag känner igen min egen röst

Hej ni!
Idag var en dag när det hände något i Emmalivet, så ni ska såklart få höra om det. Rubriken kom dock från i måndags och uttalades av syster på (förvånansvärt bra) småländska. Hon undrade vem hon härmade, men det var ändå en märklig grej att säga.
 
Idag hade jag sång med Sofia och skrev där en jazzlåt om glass. Och inte någon liten parodi-låt heller utan en genuin jävla låt om glass. Eller okay, let's be real, den handlar inte helt om glass, men den centrala textraden handlar om glass. När jag lyssnar på den kan jag inte bestämma mig för om den är awesome eller jävligt märklig. Anyhow...sen åt jag våfflor, för det ska man visst idag, och sen repade Jane Bond och det gick riktigt bra. Vår nya låt sitter redan jättebra och gitarren lyfter allt helt insanely mycket. Så, bra musik-dag, detta. Så som bra dagar ska vara. Jag lämnar er med ett citat från min syster om en av sina körlåtar:
"Den här låten handlar om en begravning, eller potatis. Ingen vet."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0