Det här är viktigt

Jag har tänkt mycket på hur mitt liv såg ut för ett år sen på sistone. Det var en jävligt intensiv tid och jag har gått från årsdag till årsdag den senaste månaden. Jag har tänkt på hur spännande och dramatiskt det var. Men jag har också mints (det är ett ord) den där lilla rösten i mig som sa: ”Det kommer att ordna sig. Det känns hemskt nu, men det här kommer inte att vara relevant för ditt liv.” Det var det inte heller. Eller jo, jag skrev ju min singel, men det är ju inte så jag menar.

 

Det är en annan röst i mig nu. Först sa den bara: ”Det här är annorlunda.” Jag fattade inte hur men det var det. Allt gick fortare, var mer och mindre samtidigt. Först för en stund sen kom jag på vad den egentligen menar: ”Det här är viktigt.” Det är en instinkt jag inte kan titta bort ifrån i mer än någon minut. Varför eller hur det är viktigt vet jag inte. Instinkten (att kalla det röster är ju lite schizofrent känner jag) har en sak till att säga: ”Det finns ingen tid.” This is new. Det har alltid funnits tid, och om inte har det varit av konkreta anledningar. Nu är den så påträngande att jag knappt kan andas och jag förstår exakt 0. Jag hinner inte med längre. Är detta på riktigt? Instinkten doesn’t say. Bara: Det här är viktigt. Det kommer att förändra något. Hur vet ingen och jag vet inte ens om det spelar så stor roll. Men ja jag pendlar som sagt så lyssna inte på mig osv. Jag vet inte vad som händer men jag vet att jag inte kan stoppa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0