Ett drama kommer sällan ensamt

Hej ni!
Är ni redo för ett inlägg helt befriat från kryptiskt mush? I sure am! I det ska jag prata om att igår var jag i Växjö och dramatikade för sista gången. Vi gick igenom pjäser och min fick bra omdöme! Jag har skrivit tre scener, med musik som centralt tema. Den första är gammal, run to the hills om ni minns den, och den kan ni hitta i januari 2014. Den andra publicerar jag efter det här, och den tredje kommer. Den andra spelades upp av två kursdeltagare och jag är verkligen nöjd med stämningen i den. Det var över lag en trevlig dag som innehöll pasta, satsradningar (eller snarare att få klaga på dem) och många intressanta skrivgrejer. Jag åkte hem och hade under eftermiddagen och kvällen många intressanta och oväntade telefonsamtal. Några var bra, några var verkligen inte bra. Några kan eventuellt ha varit spektakulära. Älskar hur jag använder begreppet "några" här. Smidigt åt alla håll och kanter.
 
Idag har inte mycket hänt alls. Jag har lyssnat på dålig musik med Syster och hennes juristkompisar. Jag har redigerat min pjäs en del. Jag har varit ganska till freds med sakernas tillstånd och det trivs jag med. Nu är det lördag, slår det mig. Hej lördag! Men jag har också ätit tzatziki-chips (märklig grej ändå) och försökt skriva en sång. Den ville inte bli skriven. Men jag ska ta ett allvarligt snack med den någon dag snart. Den borde skärpa sig. Med det sagt tänker jag nog sova. Nej just det, pjäspublicering. Here goes nothing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0