Milk and honey

Kort efter bloggandet igår kom alltså Plockahontas hit. Det blev en fin kväll och natt, speciellt eftersom det stormade kaosmycket utanför. Jag äääälskar stormar you guys. Vi övervägde att gå en stormpromenad, men det kaosregnade också så vi avstod. Höjdpunkten var annars en väldigt lång konversation som utgick från att jag var en tavla. Han döpte denna till rubriken (inte direkt vad jag hade valt men ok) och den skulle tydligen hänga i hans tak. Jag älskar att ha någon i mitt liv som tar saker lika långt som jag gör. Det är ju mycket roligare!
 
idag hade vi en lååååång morgon, på vilken jag nog borde ha sovit mer. Men alltså mängden energi jag har på såna morgnar slår ju ungefär allt. kan jag få lite av den på skoldagar tack? Nähä, tack värld. Anyway...när han åkt åkte jag nästan direkt till Malmö för att se en Queen-konsert där mamma var med i kören. Tyvärr var denna lite av en besvikelse. Om man ska göra Queen kan man väl bemöda sig med bra solister? jag hade gjort det bättre, och då hade jag nog inte ens gjort det särskilt bra. Jag blev provocerad. Men ja Queen är ju fina osv. Sen ikväll har jag ätit taimat, skrivit en debattartikel och försökt hålla ögonen öppna. Men nu ska jag avsluta inlägget med systers och mormors samtal om musik. Allt det här är sagt helt seriöst och oironiskt. Enjoy:
Syster: Vad gillar du för musik?
Mormor: Jag vet inte. All musik.
Syster: Finns det inget du inte gillar?
Mormor: Jo...Beethoven och sånt!
Syster: Jaha...men gillar du Heavy metal?
Mormor: Det vet jag inte vem det är.
Syster: Men jag menar hårdrock.
Mormor: nej!
Syster: Vanlig rock?
Mormor: Ja! Rock and the Clock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0