De bästa samtalen är de man inte har

Hej och sånt!
Idag började...märkligt. Jag gick ut för att åka till skolan, men de hade ställt en fakking byggarbetarmaskin framför min port. Så jag...gick vilse. Jättevilse. Och missade bussen. Men till slut hittade jag en man som kunde visa mig vägen hem. Så det blev ingen skola. Det blev att jag pratade med Linus istället och därifrån kommer rubriken. Vi hade nemligen ett icke-samtal, där vi diskuterade frågor som inte fanns. Vilket är helt ok för halva mitt liv består ju av ickehändelser numera ändå. Stort fan, är jag.
 
Sen åkte jag till mina föräldrar för att äta och skriva låt med mamma. Så det gjorde vi. Hon sa smarta saker som "du sjunger ju så hela tiden! Eller...en gång åtminstone." och allt var väl trevligt. Kan vara för att vi åt glass. Stort fan även av glass. Och det är alltså det som har hänt i Emmalivet idag. God natt. (Nej Emma du kan omöjligt sova så här tidigt. Skärp dig nu.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0