and the songbirds keep singing like they know the score

Vilket bra liv jag har! Ibland måste det ju hända. Igår var jag i Lomma med Filippa och såg Christopher spela! Hon var söt och skrattade mer än någon annan jag känner. Konserten var med Sandra Marielle, som är någon slags jazz/popsångerska. jag är inget fan om jazz. Speciellt inte när jazzen är songbird. Speciellt inte eftersom hon sa att songbird är av Eva Cassidy. Just. Just no. men i övrigt var giget bra och Christopher var gitarristig and, you know, that Always works. Vi åkte hem och skrattade ännu mer. Filippa sa catchy saker hela tiden och jag ville skriva allt på en vägg. Vi pratade om moderskänslor och varför jag inte ska ha barn. Bra jobbat av oss ändå.
 
Idag har jag varit i folkets park med mamma, syster och mormor. Mina kusiner jobbar där och därför köpte vi lövly glass av dem. Den var som sagt lövly och sen satt vi på en bänk och åt popcorn (saltbalans hallå) och drack läskig mangoläsk och pratade om att mormor borde börja spela pokemon go. Men det gjorde hon inte. Syster sjöng after dark och allt var soligt och bra. Och nu ska jag snart gå ut och äta med Christopher! livet som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0