I won't just survive

Igår efter bloggandet åkte jag mer tåg (vilket ni kunde gissat eftersom jag dokumenterade var jag befann mig) och efter att ha landat hemma en stund åkte jag in till stan för after work med klassen, som hade lektioner hela dagen. Och det var en cray buss! plötsligt körde den till en helt ny hållplats (och så ska det tydligen vara) och sen körde den åt ett helt annat håll. hela bussen var i chock och till slut kom chauffören på att han körde fel och vände bussen! Jag fattade ingenting men sen kom jag fram och mina annor mötte mig. Väl framme pratade jag med lite alla möjliga. Jag hamnade med de äldre och fick i uppgift att förklara tumblr för dem. Det...kunde jag inte. Annars pratades det om barn, havregrynsgröt, sskrivläger, twilight och brister i vår utbildning. Det var svintrevligt! Men alla var ju jättetrötta pga skola hela dagen, så de ville alla gå hem. Så jag gjorde också det, men på bussen hem tyckte jag och Anna (den vanliga anna) att det var så kul att umgås att jag bjöd med henne hem. Vi köpte choklad och sen pratade vi om att "ha vissa reservationer" för folk i skolan, hur man betonar namn där vi kommer ifrån (det är en hel vetenskap!) och en massa annat. Jättefin kväll och initiativ av mig, wiii!
 
Idag sov jag jättelänge (!) och gjorde inte så mycket. Men jag var och handlade med pappa och sen åt hela familjen laxpasta. Det var bra och så, men nu skriver någon till mig (nog Syster) så ni får klara er utan mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0