We only said goodbye with words

Hej osv!
Ikväll har jag hängt med Syster och Johanna kusin. Vi åt spagetti och köttfärssåst (vi hade tänkt oss sushi men insåg sen att det var juldagen) och tittade på bebis-filmer på oss. Vi spekulerade i hur mitt liv som bebbe var, när jag inte fattade något och de inte förstod att jag inte såg. Vi märkte också att Johanna var en cray ettåring, som kastade balonger på mig och allt möjligt. Sen tittade vi lite på smalfilm från när mamma och Cia var små, vilket åtminstone var kul för de andra (där fanns inget ljud). Johanna behandlade Syster som ett facit om vem som var vem osv (det var hon verkligen inte) och mycket skratt åt mode och sånt hände.
 
Sen såg vi "Amy", dokumentären om amy winehouse. Den var ungefär lika bra som jag tänkte mig att den skulle vara och fick mig verkligen att tänka. Jag påmindes om att back to black är en fantastisk låt och Syster syntolkade fint. "nu är hon död!" ropade hon. Takt är överskattat uppenbarligen. Vi körde hem Johanna under mycket prat om jägers och att det alltid är fest i Eslöv. Det blev nästan ett riktigt bilparty där en stund. Bästa sortens party, ändå. Nu är jag himma och fryser och ska sova bort krypkänslor. Imorgon bär det av för efterjul! Man måste ha förjul, huvudjul och efterjul. Det är inget konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0