nu är hon inte blind längre, för nu är hon död

Hej eller något! Jag är så dålig på att säga hej till er, förlåt. Men igår sa jag hej till många människor! ...what did I just write? Jag är utmattad. Men for real så träffade jag igår Robert, Annoushka, Olle, Elin och Christopher. Nästan alla mina favoriter hallå! Jag träffade Olle på stationen och vi studerade balongfigurer på tågrelsar, men sen räddades vi av alla andra. Vi gick till Italia och åt pasta och hade ett bra liv. Vi pratade om var man kan ha pennor (till exempel i väskor, om man är en bra person) och olika människor vi känner och Elins märkliga tankar och annat fint. Vi efterrättade och Christopher köpte pannakotta till mig för han är söt. Det är märkligt, pannakotta. Men ganska gott. Elin och Annoushka bröt ihop av skratt över adventskalendrar, Olle avbröt Elins anekdot med "det är inte alls kul" och Annoushka uttalade rubriken. Jag utbrasst att hon var oromantisk och stämningen blev något märklig när vi alla plötsligt skulle tävla i romantik. Elin och Olle var romantiskast av alla, fast de verkligen inte är tillsammans. Olle bjöd henne till och med på dessert och dessertvin, i mean.
 
Sen gick vi till inferno och pratade en stund till. Annoushka, Robert och Christopher lämnade oss och vi kvarvarande hade djupa samtal om varför jag och Elin är världens dramatiskaste och känsligaste människor. Vi konstaterade att vi, egentligen, borde vara ihop. Synd att vi inte är varandras typ in the slightest. olle frågade bartendern vad han skulle sälja till någon som inte gillar öl, och istället för att säga "vin" hällde han upp ett miniglas med en märklig öl. "Det är gott men fortfarande öl", sa jag. Och då gav han mig ett miniglas till, med hallonöl. "Det smakar som äppelöl! Har ni det?" Det hade de! Så jag drack äppelöl, det var somrigt och varmt och samtalet var bra och viktigt. Sen kom jag hem, hade ännu mer viktiga samtal, all was well. Säger vi. Det var en bra kväll, och ikväll blir ännu en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0