den förträfflige ledar-jordnöten

Igår var, rent logiskt, en bra dag. Det var för att jag träffade Olle! Han har kommit hem efter sin transplantation och komer att bli helt frisk! Helt sjukt, som mamma sa. Anyway. Vi gick runt i stan och pratade om rubriken, alltså att man borde ha ledar-jordnötter istället för hundar. Det kändes rimligt just då. (Nä det gjorde det inte.) Vi satte oss sen på mormors bageri, fikade och pratade ännu mer. Om hur livet är nu, hur andra människors liv är nu, lite gammalt, lite nytt. Det är så himla enkelt att prata med honom, tycker jag. En intressant grej var ju också den märkliga människan som stannade oss och bara "hennes skoband har gått upp!" I can hear you. också att när jag frågade vad läget var svarade han "bra! jag hade till och med en doktor idag som sa att det var bra!" det skulle man ha.
 
På kvällen umgicks jag med pappa. Vi handlade mat och sen gjorde vi köttfärspaj. Under tiden hann vi se program om rock-ikoner, gå ut med Lukas, äta glass, ha laleh-party, lyssna på "the bandstand" för att jag skulle piggas upp och ha en bra kväll i allmänhet. Det var bra och ångestfritt. Det är inte idag. That was all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0