Det enda som funkar är musik

igår blev en mycket bra kväll! Jane Bond träffades hemma hos Wicky i hennes nya hus, som är jättefint for your information. Vi tänkte väl repa, men det slutade mer som ett akustiskt jam. Alla var på bra humör, vin dracks och en ny mashup testades. Jag fick sjunga och bara de tkändes helt fantastiskt för jag gör det så sällan. Eller alltså oftare än de flesta men sjunger nästan aldrig hemma. Det låter hemskt. Vi akustifierade några av våra egna låtar (och covers, men de är nästan våra nu ok), Karin såg ut som en spansk gitarrist och vi slutade med en otroligt märklig version av vår cover på steamy windows där mamma började sjunga på en helt annan låt och alla försökte sjunga miss Joplins delar. (Miss Joplin är en gitarr. Detta bör ni veta tycker jag.)
 
Efter detta fina åkte jag hem och hade två telefonsamtal. Det första var med Linus och vi hade först en lååång diskussion om twitter. Sen frågade han hur det gick i mitt liv och jag sa "jag vill inte prata om mitt liv." "han replikerade då med "då pratar vi om bär istället." Så det gjorde vi. om vad som var bär och inte, varför alla bär inte heter något med bär och jag lärde honom dessuom att man kokar saft. Det är liksom så saft blir till. Men ja man kan inte veta allt. Mitt andra samtal var med Christopher och då berättade jag om min bästa dag i livet (när jag och Agnes fikade efter min breakup och jag plötsligt liksom såg hela världen igen), rimliga hus att bo i, hans projekt och en del annat. Det var fint och blev sent, och snart tänker jag åka iväg för ikväll kommer bli aaaawesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0