if you lie you don't deserve to have friends

2016. Jag vet inte längre. Mitt mest dramatiska, backstabiga, kalla år. Jag är så trött på all dålig energi. jag glömmer till och med bort jobbiga saker som har hänt för det är så mycket. "Hur är det med henne? Hon lever och frodas?" "Jag vet inte. Antagligen." Hur hamnade jag här? Jag har ingen aning om vem jag kan lita på längre. Vem som inte kommer att hålla livsavgörande hemligheter för mig eller ha en miljon åsikter om mitt liv...eller helt enkelt låta bli mig helt utan anledning. Jag avskyr hemlighetshållandet. Att bara anta att jag vet eller att helt enkelt inte ha dåligt samvete. Och det är inte bara hemligheter från mig utan över lag. Jag orkar faktiskt inte. Men det kanske är mig det är fel på? jag kanske sätter alla mina vänner på de högsta hästarna någonsin? Jag kanske ska tåla mer? Men jag vill inte! Jag vill inte bli sårad av nästan alla jag känner och se dem såra andra! Men ju mer jag ställer folk mot väggar, ju mer bevisar jag ju hur perfekt jag tror att jag själv är. Jag skadar också människor, I have to. Men måste alla vänskaper göra ont? Måste det finnas illvilja och tystnad och blokeringar och ilska? kan man inte bara få vara glad och trygg i fem minuter? Men jag vet inte längre. Jag vet inte vem jag ska ringa när det känns jobbigt. De enda jag faktiskt kan ringa...kan jag ändå inte ringa. För de som är bäst är de jag måste hålla på rimligt avstånd. Det är kanske mitt fel. Det är säkert det. Men det går inte. Eller. Antingen det eller tvärtom, alltså att de måste hålla mig på rimligt avstånd. Jag är så trött på allt detta. Det är så ensamt. Förlåt för gnäll men det är verkligen det. Förra året hade jag ett sammanhang men nu har jag bara folk jag inte kan nå fram till och en massa gammalt blod. Behöver värme. Alltidalltidalltid. Men det är väl jag som är den gemensama faktorn. Jag som har blivit 2016s största besvikelse. I had it coming. Men. Fuck alla människor som ljuger och hemligar. blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0