Now this is gonna take a little time to understand

Shass: Ehem...jaaa...jag borde nog ha sagt förlåt till dig med, men du är ju inte Blekingebo i mitt huvud. Så nej, du räknas inte.
Blue: Men, om vi ska vara noggranna, har inte din pappa haft alkoholproblem? Säg till om jag ska ta bort det här, men det förklarar ju öldrickandet tänkte jag. (Sjukt om de skulle dricka tillsammans.) Ja, klass har absolut med saken att göra. En liknande sak är ju att groggar pågår på landet mycket mer än i stan. Här i *överklassen* kallar vi det drinkar ;)
 
Tiden det tog för mig att lära mig att sjunga raden i rubriken år 2002: jättelång. Så svår låt, var det! Men jag gillar den nästan oironiskt nu faktiskt.
 
Så ja, igår skrev jag på café i malmö med Greta-Stina och Anna2 (så kan jag ju inte kalla henne alltså de här annorna byt namn för fan). Fast ja skrev och skrev. jag hade 0 flyt och skrev inte ett enda vettigt ord. Men vi pratade om hundar, att vänta på killar och allt möjligt annat, så det var mysigt ändå. Jag och Anna åkte hem (eller ja till Lund då) och pratade om ångest, som vanligt. Tjejerna bakom oss gjorde också det. Peppigt! Sen på kvällen handlade jag och åt torsdagsmiddag med soppa och pannkakor. Så gott, även om det var helfabrikat! Vem bryr sig, liksom? inte jag...säger vi!
 
Idag...vilken cray dag. Jag vet inte vad jag gör och varför och samtidigt vet jag ju det cause this is what I do. Jag kan inte bara låta saker vara och tycker inte att man ska göra det heller. Men läskigt är det. Som fan. Oj, vad kryptisk jag blev nu. Det var inte meningen. men nu måste jag stressa till bussen (vem kunde anat va)!

Kommentarer
Postat av: Blue

Ja, det hade/har han ju, och det är ju ett alkisbeteende. Men i övre medelklassen betraktas det som normalt. Pappas alkoholism bestod ju i att råsupa ensam också, så för mig känns det jättefel. Dricker som sagt aldrig ensam.

2017-04-21 @ 22:08:12
Postat av: Blue

Ja, det hade/har han ju, och det är ju ett alkisbeteende. Men i övre medelklassen betraktas det som normalt. Pappas alkoholism bestod ju i att råsupa ensam också, så för mig känns det jättefel. Dricker som sagt aldrig ensam.

2017-04-21 @ 22:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0