Du är Emma 100!

Herregud vad livet pågår här alltså. igår pågick klassfest! Eller skolfest, för det var några tvåor som bjöd in alla oss ettor. Vi möttes på en märklig indisk restaurang, där jag drack cider. Folk trodde att jag drack öl och blev sjukt chockade. Det gjorde jag inte såklart! Sen vallfärdade vi till festen och gick sjukt vilse i Malmö, men jag hann lära Ita hur man ledsagar (så vårdslöst som möjligt helst!) och ropa "wohow!" fast ingen ville ropa med mig. Till slut kom vi fram! Vi fick välkomstdrinkar, skrev på namnskyltar (det stod såklart oliv på min) och jag började spela ut mina annor mot varandra genom att kalla den ena (hon jag hänger med) för anna 1 och den andra (som jag går till centralen efter skolan med) för anna 2. Taskigt, men det blev kul när saker som rubriken sades efteråt. Nu är vi överens om att anna 1 ska heta anna 8 och anna 2 ska heta anna 14, för så börjar deras efternamn. Så kommer jag även att göra i bloggen, tror jag. Ännu oklart.
 
Sen dukades knytis-mat upp och jag kunde typ inte äta något. "Vad är det här för lesbiskt kollektiv?" muttrade jag åt allt vegetariskt, vilket resulterade i oväntat mycket skratt. Vi åt på golvet (jag spillde knappt alls!) och jag chockade alla med att jag kaaan dricka rödvin nu. Anna 8 var stolt över att ha tränat upp mig. (Det har hon inte gjort, men säg det inte till henne.) Sen var det quiz! Jag och Frida utgjorde laget "Emma-Fridas stolta gäng" men var inte så bra. Jag byteshandlade med Delphine och gav henne ett svar mot ett annat, helt utan att fuska...bara det att mitt svar var fel. Jag kunde det, jag bara blandade ihop olika författare. Sämst, var jag! :(
 
Sen pratade jag med några tvåor och gav den ena en titel till sin bok och den andra en livsplan med tillhörande psevdonym. Det var rimligt! Sen lästes texter upp och när det var gjort ville jag gärna sjunga en sång, tydligen. Så jag sjöng Paris, eller försökte. Text är fan omöjligt när jag är påverkad! Men sen umgicks vi mer och jag pratade med Delphine och Matilda, åt efterrätt och hade en bra tid innan jag och annorna skyndade iväg till tåg och buss. Det var en riktigt bra kväll och det trots min envisa följeslagare ångesten som inte lät mig va ifred. Tänkte blogga om idag också men jag hinner inte! Varför är jag så dålig på planering hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0