drinking white wine in the blushing light

Jag håller på att gå sönder av stress och slitenhet och jag borde verkligen ha ätit middag idag men nu ska jag blogga om min gårdag. Jag kan typ inte andas så ni vet. Men igår träffade jag min "slaviska syster" Laura! (jag är hennes bleka syster, tydligen. Whatever that means.) Jag kom dit med godis, cola och vin, kanske lite overkill men så värt. Hon bjöd på tacogratäng (så gooottt!) och vi hade verkligen en av de bästa kvällarna på länge! Hon frågade mig jättemycket om boken och jag fick pågå i säkert en kvart om mina karaktärer och vilka de är. Sån lyx! Hon blev också jättepeppad över bebbekatt-skaffandet, bästa supportive vännen ju.
 
Vi förflyttade oss till soffan och kvällen fortsatte. Hon sa plötsligt "ska vi leka gissa språket?" och testade mig genom att läsa etiketten på sina stickor (hon ska lära sig sticka, älsk) på alla språk som stod, så fick jag gissa. Spännande för båda, i och med att hon fick uttala allt också. Sen pratade vi om hår/hårborttagning, bdsm, psycho-dudes, att jag måste hitta en tjej (det var tydligen superprioriterat för mig igår) och verkligen allt möjligt annat. Jag fick rom till min cola (livet) och det märktes lite för taxichauffören fick utstå en lång rant om sverigetaxi och annat märkligt på vägen hem. Han tog det väl, så det gjorde inget. Nu har jag faktiskt lugnat ner mig en aning, känns bra. Men idag var verkligen ingen riktig dag. Har bara sovit och stressat sönder och sovit lite mer. Usch. Men nu ska jag sova ännu mer, fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0