Godnatt, må glädjen lysa er

Hejosv!
Sen sist har jag spenderat tid med mina föräldrar. igår åkte jag dit och fick lax och vin och solsken. Mormor kom också och vi pratade om "röda saker" (vi vet fortfarande inte vad det betyder) och hade en väldigt lugn och bra kväll. Jag skulle egentligen ha sovit där, men jag hade sovit dåligt flera nätter, så jag ville sova hemma.
 
Det hindrade mig dock inte från att åka tillbaka på morgonen (skrev först "mormonen" och tänker mig nu hur jag red him på en mormon) och äta helgfrukost. Så gott det var! Jag satt ute och skrev, men det kom en regnskur out of nowhere...det var legit det märkligaste, ropade till av chock. Så jag fick gå in, skrev lite mer och sen blev det lunch. Mat är viktigt! Vi åt cesarsallad och överbliven lax (så god kombo!) och sen tyckte vi attt det var tråkigt himma så vi åkte till Vismarslöv och fikade. I bilen hamnade vi mitt i en radiolista och vi blev så invested att vi var tvungna att lyssna lågt på telefonen när vi kom fram för att veta hur det gick. Vi åt kakor i mängder och jag förklarade att deras russinkakor var livet. Pappa gillade en kladdkaka (så weird!) och det blåste som fan så det blev ganska kallt. Men mysigt!
 
Vi kom him igen, följde listan, skrattade åt "Jalle", sjöng med till dåliga låtar och hade en bra tid i några timmar. Jag var för övrigt referens-drottning idag. Citerade serier jag aldrig sett, höll föreläsning om Staffan Hildebrand och var on Point generellt. Sen köpte vi taimat och jag åkte hem och åt denna. Ikväll har jag annars lyssnat på ny musik, chillat över lag och tänkt. Typ. Nu vill jag dock lyda rubriken och sooova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0