Mellan vaggan och graven finns en flygplanstoalett

hej ni!
Nu sitter jag plötsligt på en balkong på gran Canaria! Det är exakt lika märkligt att läsa som att uppleva. Från breakup till semester. Inte mycket att göra åt. jag tänker primärt försöka berätta om de roliga delarna under veckan, men sannolikt lär jag inte lyckas...anyway. semester! Är glad på riktigt obs.
 
Idag gick jag upp 05:15. Jag är...inte van vid det. Men vi (jag, mamma och pappa) stapplade oss ut och till flyget. Detta var mer hanterbart än sist vi chartrade (såna spån som åker charter, ändå? Right? Men så gör vi ju också det...) och jag myntade rubriken till ingens glädje. Men sant ju. Man sitter där och det känns som om man vaggas, men det känns också liiite som att man ska dö. Det kanske bara är jag. Annars åt vi mat och läste våra respektive böcker. Värt att nämna är dock att vår kapten hette vinter. Du har valt helt rätt jobb...
 
Sen hade vi oturen att få väskorna först, därmed gå på hotell-bussen först, men bli avsläppta sist. Så vi var där ett tag. Otur i turen, så att säga, eller på turen som vår norska resekvinna hade sagt. Men sen kom vi fram till vår lääägenheeet! Den har som sagt en balkong, jag hittar redan (stort ändå) och allt är fint. Vi poolade en stund, chillade här ute ännu en stund och sen åt vi middag vilken hade utsökta pommes. Ni anar inte! och...(sätt er ner)...jag beställde vatten när servitrisen bar bort tallrikarna, utan att bli tillfrågad! Förstår ni hur stort det är? ...ni gör inte det, va? Jag önskar att ni gjorde det för det är enooormt! och det var nog allt för nu innan jag somnar sittandes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0