Bra tider på dåligt humör

Jag mår inte alls bra ikväll men tänkte framför allt berätta om min spektakulära gårdagskväll med Filippa. Vi skulle ute och äta och Filippa hade bokat bord på "kolgrillen" i Malmö. Sååå gooott! Jag beställde deras hamburgare och köttet var på riktigt så gott att det smälte i munnen. När vi åt pratade vi om Filippas magiska lördagskväll med en date med en främling (helt oplanerat, inte typ tinder) och uppdaterade oss allmänt i den andras liv. Fast framför allt njöt vi av maten, för alltså god mat är livet så ni vet.
 
Vi kom fram till att vi båda älskar att gå till två ställen på en kväll, så vi valde att avsluta ledsagartimmarna och som kompisar gå till lilla torg. Där satte vi oss på en uteservering och drack prosecco (därav hennes ledighet). Det är ju det bästa! Där hamnade vi i en jätteintressant diskussion om sex, bdsm och privatliv som verkligen var en av de bästa samtalen jag haft på länge. Så kul men också så ärligt och öppet. Vi hann också prata om musik, hårklippningar och allt möjligt annat. Första uteserveringskvällen, check!
 
Idag har jag inte gjort jättemycket. Pratat med Hannah, har jag gjort. Vi hade också ett väldigt bra och långt samtal om bland annat saker man gör omedvetet, vad som inte beror på patriarkatet, när man inte måste säga sina åsikter, varför folk pratar som de gör och lite viktiga saker på slutet som verkligen betydde mycket att vi kunde prata om. Sådär ska inte en mening se ut. Men det är hursomhelst vad som har hänt i emma-livet sen sist, och nu vill jag verkligen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0