hädanefter ska jag va bra

Jo, jag känner mig faktiskt bra just nu. Det är inte ofta det händer, men nu händer det, tycker jag. Och igårkväll kände jag mig också bra, för alltså jag har aldrig varit så här yolo. Jag åkte in till malmö på vinst och förlust, för författaröl, utan att ha en aning om vilka som skulle komma dit. Jag åkte lund runt, döpte taxibilen till tommy (konstigt av mig: ja) och påminde den gamla damen bakom mig om saker hon precis gjort, men sen kom jag fram och tack Gud Louise stod där. Greta-Stina anslöt och vi tre hade en jättemysig ölstund, fast bara en drack öl. jag drack vin såklart och Greta-Stina drack en "tantdrink". Vi pratade om patriarkatet på gamla kvinnors vis, babel, att känna empati för djur, framtida skrivkollon (peppen!) och lite annat i ett par timmar. Så fina de är! Vi skulle åka hem och jag valde att inte vänta på färdtjänsten i en timme och tog en vanlig taxi hem. Så konstigt gjort av mig men så himla värt.
 
Idag har inte mycket hänt. Josef har varit konstig, jag har ätit konstig mat och nu har jag dessutom hämtat Bernards efterträdare! ja, Bernard ska gå i pension nu efter fyra år. Så sorgligt. Men så snygg den nya är! Vad hen ska heta? Vi får se imorgon, för då blire namngivning! Fest och kalas! Nu lyssnar jag på den golvinspelade podden från i söndags och alltså hahahaha min hjärna. "hallå hallå från golvet" "jag trodde du skulle säga hallå hallå från volvo" varför trodde du det, Emma? Du är så jävla weird. Men nu kommer den mycket omtalade Onna hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0