Hovslagarvägen är den sämsta vägen

Ifall ni hade undrat vilken väg som var den sämsta, så vet ni det. Betselvägen är inte mycket bättre, kan jag meddela. kontext kommer. Men igår efter bloggningen åkte jag och handlade livet ur mig med pappa. Så nu finns allt som ska finnas inför festen, tror (hoppas) jag! Och när handlingen var slut kom jag hem och efter några minuter dök Anna H upp. Vi åt maxmat (av saker som har hänt i år är hemkörning från max på topp 1) och lyckades beordra hit den genom att vråla "ge mig mat! Bara som ett jävla förslag!" och exakt då dök de upp. Sjukt liv. Vi åt ytterst andäktigt och diskuterade Annas dramatiska släkt, min podds hater (och mina försvarare) och diverse annat skandalöst innan vi började med dagens redaktörande. Vi hanterade "hata Gustavsberg" och rubriken är den absolut första meningen i denna bok. Tycker helt spontant att det är en av de bästa öppningsmeningarna som någonsin öppningsmeningat. Vi hamnade i en intensiv debatt om köttbullar, musli och vegetariska alternativ (det närmaste vi har kommit ett bråk), slaktade adverb (och leenden och höjda ögonbryn och nickningar, så många nickningar), pitchade alternativa handlingar till boken, utredde författarens sexualitet (det var relevant ok) och hade, som vanligt, en alldeles spektakulär tid. Vi hann också vitsa som fan och lovprisa våren och skratta väldigt mycket. Redaktörskvällarna är det bästa jag vet i hela världen. Och idag har jag inte gjort ett enda dugg, bara suttit hemma och råkat öppna colan som var till festen (hoppas det räcker ändå moha...dock vetefan om det räcker till bakisdagen) och myst med Jossan som just nu springer ut och in från min soliga (soliga!) balkong. Bra att hon får lite träning tycker jag. och snart ska jag iväg och giga, har ni någonsin hört så jävla sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0