honey you are safe here, this is a girl-girl thing

Vet ni vad, bloggen? Vet ni vad? Ja, ni vet, alla vet utom jag, men det är dags för mig att veta också.
 
Jag är lesbisk.
Inte bisexuell.
Inte typ asexuell med undantag.
Jag är lesbisk.
Jag har varit bisexuell af, men.
Jag är inte det längre.
Det känns som om jag har sagt det här hela sommaren, men alltid med en lite stammande ton. Som om jag inte får, typ, eller som om det är något statement. "jag är bi, men jag undviker män" nej. Jag är inte bi och jag undviker inte män, jag väljer kvinnor. Att det är ett aktivt val betyder inte att jag väljer bort något. Visst är det konst, ändå?
 
Jag lyssnade på ani di franco idag. Hennes "gayest album", tydligen. Och där fanns en bisexuell låt. som jag...inte alls relaterade till. Men. Den lesbiska låten, if it isn't her, däremot. Den slår mig fan i spillror. Det var typ den sista spiken i kistan. Det och varje gång någon säger att jag ska träffa en pojkvän. nej, Nej det kommer inte hända. Aldrig någonsin igen. "Man ska aldrig säga aldrig" nejmen fiiine det kanske händer! Men ni som säger det har aldrig haft några flickvänner, så ni kan väl låta mig vara tack?
 
Så. Jag är lesbisk. Det var bara det jag ville säga. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Shass

Glad att höra att du verkat ha kommit i hamn till slut <3 Som jag sagt sedan jag läste din bok: Hoppas du hittar din Katja snart!

2018-08-28 @ 06:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0