Det finns mark, bara gå på den

Haj haj, dags att blogga igen va. Det känns som om jag bloggar fucking jämt nowadays. Är jag tjatig? bloggar jag för ofta? Eller för tråkigt? Fast säg inte att jag bloggar för mycket om solen för det kommer jag itne sluta med. Så ni vet. Kommer också aldrig sluta skriva "itne". Någonsin.
 
Men ja, igår trotsade jag min bakfylla och tog mig in till civilisassionen för att träffa Laura. Vi köpte pizza (jag är så trött på pizza) och satte oss i stadsparken och åt. Laura rantade extremt länge om folk som skröt om att de kunde gå på lina, därav rubriken, och jag förstod inte riktigt men det är ju härligt när någon hatar saker oavsett vad. Hon berättade om sitt jobb där man skriver om fåglar, men när jag frågade vilken favoritfågel hon hade var det tydligen jag som var konstig. Varför har inte alla en favoritfågel? Ni borde. (Min är koltrast ofc.) Efter ett tag kom Ahmed, eller piér som han tydligen heter nu enligt Laura, och jag fick studera deras love/hate-friendship. Eller frienemieship. Eller man stavar det inte så va? Skit samma. Vi bad Laura att berätta fågelfakta (hon vägrade), de slogs om en klubba eller slogs i allmänhet (oj, nu skäller en granne ut sitt barn någonstans i området. "rätt opp i ansiktet!" vrålade hon på superskånska.), jag och "piér" pratade om paramore som vanligt och ankorna i parken var alldeles för närgångna. "I don't like ducks anymooore!" ropade han. Ja jag ba gav upp om namnet nu. Vi tog avsked av varandra och jag kom hem, åt chips och försökte ansöka till skolor men det funkade ej som min annassistent (anna h) fick hjälpa till. Hon har typ blivit min livscoach nu. Senaste från mamman och barnet: "du får inte hålla på så, med händer och fötter!" eh...jag fattar inte. Okej det är nog mina närmsta grannar har jag kommit fram till. Inte zombie cow obs. Men ja, det är typ det jag har att säga, förutom att Jossan legit rev ner ett helt hyllplan igår. Alltså hon fick ut planet från hyllan. Hur är det ens möjligt? Crazy kitty. Men ja, det var det jag hade nu. Hejdå och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0