it's me, I'm Cathy, I've come home

Rubriklåt: Wuthering heights med Kate bush, för den spelades på karaoken igår. Ja, någon sjöng kate bush. "klockan är tolv, det är dags för kate bush!" <3
 
Haj från maj! Jag är just nu mög-stressad men ett blogginlägg ska vi väl kunna krysta ut. Och ja, igår var jag ju panik-trött, men jag hade en amazing tid ändå. Jag åkte nemligen på lesbisk meetup och karaoke i malmö! Jag träffade en massa coola tjejer och vi började med att prata om att sjunga fult, poetry slam och standup ("kör du standup?" var en fråga jag fick för att jag råkade roasta en person lite). Vi hade jävligt trevligt och sen kom karaoken igång. Folk sjöng lagom dåligt, en dude sjöng låtar i opera-style och jag kände att nä, kanske dags att sjunga nåt va. Så...ja. Jag sjöng shake it out med florence. Och if I may say so myself så lät det riiiktigt bra! Det var så jävla kul och jag mådde amazing, och sen bara fortsatte det. Jag drack gott och billigt vin, folk i vårt gäng sjöng grease och taylor swift och sen ville några sjunga kelly clarksson med mig. So we did. Vi sjöng stronger och det lät vidrigt och var så jävla kul, så kontraster var en grej. Jag fick lite nya vänner, gav mitt lesbisk-halsband till en Hanna så hon kunde laga det (that's trust man), passivrökning hände, jag lyckades boka färdis, alla räddade mig från en creepy kvinna som inte ville släppa taget om mig och jag kom hem tryggt osv. Så jävla nöjd med beslutet att åka iväg ändå! Och bara att vara i sammanhang där ingen är straight <3 <3 it's so fun! även om jag inte riktigt fattar karaoke som konsept. Varför gör man saker man inte är bra på? Och varför sjunger man typ sex låtar på en kväll? Det är ju bara weird :( men nu måste jag springaaaa så hejdå med er, kära bloggfolk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0