Så här kommer ett sent förlåt

Rubriklåt: Ett sent förlåt med Melissa Horn
 
Så, det är en ångestnatt av rang och ja jag skulle ju kunna blogga om allt som snurrar i mitt huvud och gör ont, men det vill ni verkligen inte. Trust me. Det är så himla tråkigt, jag lovar. Så istället tänkte jag prata om en sak jag har tänkt på några dagar nu, och det är: När saker slutar spela roll. Finns det någonsin whatsoever något som är oförlåtligt? Kan vi någonsin bestämma oss för att inte förlåta någon för vad de har gjort, oavsett vad de gör sen? Om en seriemördare verkligen förstår vad hen har gjort fel i fängelset och typ...startar en välgörenhet därifrån eller nåt, ska vi då fortfarande vara arga?
 
Ja, typ. Det ska vi väl. Men en sak som verkligen borde spela roll är om seriemördaren i fråga är ett barn. För alltså, om en ung människa är ett svin och sen blir rimlig, huuuur kan man hålla det emot dem sen? Det kan man, tydligen. Så let me take this time to say: Det finns en människa i mitt liv som många håller grudges mot för något som hen gjorde för väldigt länge sen. (japp, doin this anonymt, för...det kändes rimligt. ni fattar.) Länge sen som i när vi var tonåringar. Och seriöst, om ni inte slutar hålla den grudgen snart flippar jag fan ur. Jaaaa gud jag fattar, ni är sura för att jag mådde skit. Men det var JAG som mådde skit, primärt åtminstone, inte ni! Sitt ner i båten! Om jag, som vuxen person, tycker att hen, som vuxen person, har skärpt sig, då ka nni väl bara...lita på mig? För det är liksom inte som om jag är under their spell. Ni fattar på riktigt inte hur ofta den här personen fångar upp mig, tar hand om mig, bryr sig om mig och hjälper mig. Tjatar på mig att ringa läkaren, svarar mitt i natten när jag panik-ringer, peppar mig genom läskiga transporter (typ att gå nerför en trappa...), förstår vad jag säger, aldrig dömer. Yeah, visst låter det som en heeemsk människa? Nä, precis. Men tydligen ska vi gå runt och ha issues med vad tonåringar gör. För det är ju inte så att tonåringar och barn till exempel gör dåliga saker för att de...mår dåligt? OBS det är ingen ursäkt, och det finns saker man i praktiken inte kan be om ursäkt för, men det finns saker man kan gå vidare från. och om jag, master of ältande, kan gå vidare...då kan ni prova tycker jag. Det är inte svårt. Om ni vill hålla grudges åt mig kan ni till exempel hålla dem mot folk som inte har förändrats och som fortfarande beter sig sämstigt. Såna finns. Focus on them, thanks.
 
Det där hjälpte faktiskt mot min ångest! Nu ska jag ta lite atarax och försöka sova igen. Godnatt, kära blogg, ses imorgon när jag vaknar med ett icke-mush-inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0