avsnitt 13

Avsnitt 13

Glad lucia folket! Idag har jag inte sett ett enda lussetåg, men jag och fader lussade för farmor. Mischa var också med och sen tittade vi i skolkatalogen och ringade in folk. Det gör vi för att pappa gillar att kika efter om vi ringat in någon någon kille. Vi ringade in nerden i a(svärfarsdrömmen.), ett av särbarnen(usch!) och ligisten i 8c för att skrämmas. Sen snart ska jag läsa deathly hallows, för den är så bra. Jag drogar den. Men jag måste väl dusha också, egentligen. Men hur kan man orka det liksom? Vissa dushar typ gämt, men who orks! Det är ett superbra verb på supersvengelska. Orks. Orks is the shit! Vad skall jag nu skriva ned i denna heliga skrift? Jag kan skriva ned hur det är att ha lucia utan tåg. Det är som..tunnelbana. Man är under markytan liksom, hahaha. Men det kan också vara som en taxi, som rullar och inte hittar. Man vet liksom inte vad man ska ta sig till. Men jag har fått lussekatter av Mischa för hon är så snäll och godhjärtad. Och nu ska jag skriva en luciadikt.

Hon, en vitklädd figur
Hon, i en ljusets bur
Hon, väna prestinna

Nu hon komma, nu hon vandra
Tager med sig alla andra
Låter folket vägen finna

Sakta vi går
Vi ger och vi får
Sluter upp vid hennes sida

Skrattar och ler
Hör, känner, ser
Fsr henne tiden bida

För ja, ja en dag
Ska människor som du och jag
Flyga på vingar av drömmar

För en natt
Ska vår skatt
Bli en klänning i Lucias sömmar.

Hon ger bort allt hon får
Vita ljus i svart hår
Så ser vi på lucia.

Hon ler, hon älskar mig
Hon ser, hon ser på dig
Då vi hälsar den vackra Lucia.

glad Lucia igen!
kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0