avsnitt 16

Avsnitt 16

Å härregud hinner inte skriva någonting över huvudtaget. Men det gör jag. Jag har tänkt en hel del idag och tänkte tillägna Kalle Anka denna text. Det finns en massa logiska luckor i det nämligen! Till exempel tjuren Ferdinand. Hur kan han vara så där jättestark om han sitter under sin korkek hela dagen? Det skulle jag också vilja göra! Bara få lata sig. Lat som jag är, tengo peresa-jag orkar inte. Min bästa fras! Absolut super. Jag är psykat trött, har varit i skogen idag och julvandrat med pappa. Skruvad sak vi gör ibland, vandrar. Bara går och käkar klemmentiner och flummar oss. Trevligt trevligt. Jag har inte speciellt mycket att prata om. Klockan är 22.01. Jag måste verkligen sova nu! Dikttime.

Här sitter jag
Lugn och stilla.
Mina horn sticker upp
De berör mig inte.
Ibland rycker det i dem
De vill stångas då
Men jag orkar inte
Resa mig.
För här har jag alltid suttit
Och min mor är en ko.
Hon är orolig det vet jag
Men jag sitter här ändå
Här är ju min korkek
Och mina blommor.
De blommor som
Har blivit
Min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0