avsnitt 19

Avsnitt 19

Å men shit vilken dag. Jag har typ bara övat på den dumma låten, tränat och tränat. Min alltstämma sååå sucks! Sen har vi köpt gran också, grandoft är underbar. Stack mig på ett barr, vet inte varför, liksom, gjorde det med vilje. Haha I am weird. Weirder than ever. Jajaja, nu så måste jag skriva mera om granar. Vi var och högg den I skogen. Nej, vi köpte den på ika. Men vi låtsades att det var en skog, det var kul. Sen var vi hemma och klädde och grilierade eller vad det heter julskinkan.
Idag var den sista gympalektionen också och vi hade styrketräning. Fan! Hating it! Jag och Mischa fuskade jättemycket. Sen har jag käkat kakor mest hela dagen, pepparkakor förstås. Nu ska jag baka Sofias julkakor och dekorera burken, hade tänkt att lägga dit några små citat också, som passar henne. Hörrni, snart så e det jul. På fredag slutar vi och på söndag ska vi spela 21. naav, mysiga jul! Jul jul mysiga jul, glanns över julatomtar. Ehh.. nej nu kommer en dikt om mitt granbarr.

En droppe blod
Ned i den djupa snön.
En vass tagg i mjuk människohud
En ros av blod på barnafinger.
En röst som sjunger
Tystnar abrupt.
Dör sakta ut
I smärtans ton.
Men frusna läppar ler
För hon njuter av smärtan.
Som om hon vore en sådan
Som skadar sig själv.
Nej inte hon
Hon njuter bara.
Av julens vassare kanter
Det gör ju ingenting.
För julen
Är granbarr.

kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0