avsnitt 9

Avsnitt 9

Hej, Tora här. Idag har jag inte gjort något alls, men trött och utmattad är jag. Har tänkt så mycket idag så jag orkar inte skriva om det. Har tänkt på jul och sånt, faktiskt! Såg Sammi och Sofia i kyrkan på luciakonsert idag, skönsång och flum mixat. Sen har jag mest suttit vid datorn och chattat och lyssnat på dåliga låtar. Har inget att säga, men det har jag ju aldrig haft så vadådå. Jag tröstäter blockchoklad. Vad jag är ledsen för? M, att..det är den nionde december? Att jag mår illa av blockchoklad? Vet inte, men det låter bra att tröstäta. Liksom bättre än att bara äta blockchoklad, särskilt som det är blockchoklad och inte mjölkchoklad. Det är inte normalt att käka blockchoklad. Men det smakar ju jul, ju! Det borde ha stått i min förra julkalender, gud vad länge sen det var. Ett helt år. Jag läste så mycket in i allt, hm, ogramatisk mening. Men liksom, om jag inte var med Mischa på ett par dagar så skrev jag ?vad har hänt mellan mig och Mischa??. Mischa har jag ju känt sen forever, ju! O well, ska skriva min dikt nu, en jesus-one.

Vi vandra över slätten
Sida vid sida vi gå.
Vi öppnar dörren sakta
Och så plötsligt vi se.
Liten pojke gömd
I hörnet på bädd av halm.
Vi böjer oss ned över barnet
Han sträcker ut en hand.
En hand som är gudomlig
Och som alltid är utotvänd
Det är guds hand vi ser inatt
Guds hand, guds barn, guds värld.

Usch, dåligt.
Kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0