avsnitt14

Avsnitt 14

Puh! Nu har alla vandrat hemåt. Fest idag som ni kanske minns. Alla kom i år, trevligt och kul är det! Vi pratade mest om saker, körde typ sanning eller konka och sånt yberknäppigt. Nu är jag är så trött just nu. Usch, vad trött jag är! Jag kan inte tänka. Märktes på festen också, både jag och Nova var så trötta att vi dog. Sammi däremot var jättepigg och hoppade omkring och sjöng och dansade. Psycho. Sen spelade vi lite jepperdy, det var kul. Nova och Sofia spöade oss mycket ajigt. Nova slog nämligen lucia när hon svarade på en fråga först. Stackars flicka då. Sen kom pappa så klart och mobbade sig så där som bara ens egen pappa kan göra. Det är de så bra på. Mammor är inte lika bra. De försöker för mycket liksom. Det borde finnas en kurs där pappor lär mammor.
Och över stallet lyste stjärnan
På vad?
Och i stallet ligger barnet
Men vem?
Utanför stallet står herdarna
Men varför?
Ingen frågar
Inte nu.

På väg till stallet
Kommer tre vise män
Till vad?
På väg från stallet
Springer änglarna
Till vem?
Men I stallet
Ligger barnet
Undrar varför?
Ingen svarar
Inte nu.

För I stallet
Vet man säkert
Ja vad?
Att vi sedan
Ska dyrka
Detta barn?
Det vet de
Kanske, kanske inte
Men vadå?
De bryr sig inte
För..
Hennes son föddes ju!

Godnattkramar Tora

Kommentarer
Postat av: Egoina

hehe, tack för mejlet :)

2007-12-15 @ 01:38:31
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: sariis

bra dikt:)

2007-12-17 @ 17:33:44
URL: http://foxhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0