o my goodness!

Haj! Örebro har träffat mig och det saknar mig for shure. Här kommer en liten diary över Örebro.

månens dag
Vi började med att flyga och bussa. Det var tråk. På bussen terrade Onja oss med musik och dessutom mobbade Hannah oss. "Vi är framme nu!"(vi djublar). "neej, det va vi inte!"
Sen kom vi fram till coola boendet och käkade och sedan hittade vi...*trumvirvel*..ett bollhav! Där begravde vi Ronja och så flummade vi och Bardia gjorde alltihop till en kärleksfilm. Ja..jepp..jaha. Sen la vi oss. Sandra blev förresten en överraskad fullträff! Justeja, vi flumma på mitt och Onjas rum också. Bra oc h tråkigt citat:
Hannah hjälper Emma med att bädda.
Hannah(skakar och slänger lakan): Jag hatar påslakan!
Emma(i full färd med att käka): Jag älskar polly!
Det är elakt av maj!

Tisdag
Dagen börjar med tråkigheter som adl-spel. Tråk. Sen samtal om samspel, men först rast.
Diskutionen är om Sirius Black.(och jag har för mig att det inte var jag som tog upp det, men jag vetnot.)
någon: men, han finns ju inte.
Emma börjar på predikan.
Sandra går in i rummet och utbrister "jag finns!" vilket blev årets grej.
Sen så åt vi lunch och sen hade vi idrott, spelade goalball. De dumrarna ägde oss. Sen så hade vi tråkpass och sen free time. Vad gjorde vi? Ah, vårt bollkrig! Vi flummade igenom ett bollkrig. Vi fick inte vara i b-havet så vi placerade Onja i en vagga ovanpå och sen kastades det shit. Sen insåg vi att Tove filmade oss. Vafan? Sen åt vi och spelade in lite mera filmi. Som pjäsen om Enya, ni vet, mitt vermländska alterego. Det var flum!! Sen gick vi till gympasalen och jag hejade på king of the band i showdown mot king Urban. Niklas ägde ju!! Sen satt jag och han och snackade medans de andra hoppade runtomkring. Det var kul. "stekta får med kräk och hallonsylt" är vårat internskämt. Modet med Nicke lilltroll-svenska startade. Sen så gick vi och lade oss, eller, gjorde vi? Naj, vi bjebbade och pratade med Maja i tfn, apaflummigt!

onsdagen
Startar med..snö! Just det, snö. Sen började dagen med yrkesspelet. Det går ut på det här. Man får tre kort med yrken, och sen tar man upp ett och slänger ett och sånt. Fattar du? Jag fick som tre sista kort journalist, radioreporter och bartender. Bartender låten mycket roligare än vad man tror, tänk att vara sosial hela tiden och att bara stå där. Liksom! Sen lunch och sedan skattjakt med ett fickminne. Alltså att vi lyssnade på fickminne för att hitta rätt. Då fick alla ha bindel, "jag ser ingenting!" Hannahs patetiska inlägg.
Sell, sen bjebbade vi och de andra lekte invandrare. Det var skitjobbigt. Sen så åt vi och så badade vi i swimmingpool med Niklas och Onja. Det slutade med att jag och Niklas babblade i arton år. Sen så hangade vi round och jag och Niklas och Rickard babblade. Sen lyssnade vi på inspelningen av jag vill inte se och fixade i Niklas programis. Sen sova.

torsdag
Wonderful! Vi börjar med lugn och stilla pluggtid med Sandra, Rickard och Niklas varvat med ts. Ts är taktil stimulering och är underbart. Man blir typ masserad och får ta det lugnt och bjebb vad lovely det är. Sen så hade vi lunch och sen bad på idrotten som blev flumning. Sen bjebbande med internet, Bardias Ingemar sucks! Fritid nalkades och den avnjöts i stillhet tills maten, pizza kom.Sen jävlar, sen var det idol i örebro! Bra citat:
"Här är hon, tjejen som fått sitt namn efter ett torp, Emma Rävås!"
"Emma, du sjunger bra..men du hoppar ur takten, tonarten eller..nåtogt hoppar du ur. Som en liten groda!"
"Först av allt vill jag bara säga, Ronja, aldrig den låten mer."
Sen vill jag lägga upp texterna till Rickards vackra låtar.

Kråksången
hejr jag är en kkråka, krax krax krax
hej jag är en kråka, krax krax krax
jag ska ut och bråka, krax krax krax
gärna med det samma krax krax krax!

Svea är mitt namn
Svea är mitt namn
och jag kommeri från köpenhamn
jag älskar våren, för då
slipper man att åka skidor i spåren
och nu sitter jag i min älsklings famn
för Svea är mitt namn!
Kommentar:
"hur många Svea bor i köpenhamn egentligen rickard?"

Och vem vann då? Jamen gissa. Emmis såklart!! Sen sjöngs det kareoke och jag sjöng karamia, Niklas sjöng både a little bit of love och trying to recall(överstämma!). Sen kom jag på att jag ska aldrig festa med Ronja! För hon blev nstan full utan dricka igår, och då måste hon ju bli värre.Hon pratade om blodsjuka, vafaaaaaannnnn? Just det! Hänt i koridoren:
Rickard hörs från ett rum: "Urban, svea, ursula, jakob urban svea ursula!"
Emma skriker upprört: "vad är det, vad är det Rickard!"
Rickard galltjuter: "Svea urban ursula svea urbaaaannnn!"
Emma skriker even louder: "Vad är det!!"
Rickard: "jag tappade allt innehåll i min väska på golvet!"
Jag tänker: "jaha..jaha."

Fredag
Sen var det dagens dag. Den bjebbade. Vi hade utvärdering.
Cia: vad tyckte du då om temat vasa sist, Ronja?
Ronja: Det var irriterande!
Cia: och jag antar att du sa det då.
Det var liksom "jag känner dig Ronja.". Well, sen bussade vi och Onja blev hejdåad. Sen¨åkte vi hem och träffade Sophie på flygplatsen. Hon skulle åka vårt plan. Sen ska jag försöka prata med tanterna bredvid men det går bä så jag sitter och filosoferar. Sen så kom jag hem och fick utbrått för att mina pinnar var 23 och not 24. Sen sågs det på idol.

Sjätte fredagsfinalen
Chrisstoffer inledde discokvällen med grymmafalsetter och rätt ok sång.
Amanda went on med bjebbande gnissel, men sjunga kan hon la!^^
Andreas tar ton och det gör han brao.
Matias sjunger tråkigt, men det ägde ändå rätt mkt idag!
Daniel sjöng I love to love bra och coolt, som Peter sa, fluffig gräddbakelse.
Marie avrundade, såklart, bra. Dock inget o my goodness-moment.

Usch, jag är hes av trötthet! Hannah har varit hes hela veckan, kraxikrax! Så känner jag mig nu. Isch, nu vill jag fan sova riktigt länge. Men måste skriva drömmar först. Bjebb och goodbye!

Kommentarer
Postat av: Honey

Hej Emmis!
Riktigt bra skildrig av veckan. Har också skaffat en blogg nu och skrev om veckan. Dock inte lika detaljerat.

Honey

2007-11-09 @ 23:37:38
URL: http://honey94.blogg.se
Postat av: sariis

Min ägiga syrra vann idol!:D Jag tänker inte ens gå in på din stavning för då kommer detta bli en mils lång kommentar.. Nu ska vi ät efterrätt du sitter bakom mig nu säger pappa att jag ska komma hejdå nu går jag o pratar med riktiga dig:D

2007-11-10 @ 20:14:52
URL: http://foxhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0