underneeth the moonlight sky, Ara and I

Ara äger! Här ska jag skriva om Ara. Först skriver jag om skiffonjerande(hmmm, hur stavas det?) saker i en saga.

Sara skulle RESA till en LITEN BY för att hjälpa till med ett BRÖLLOP. Hon tog sig dit med FLYGPLAN, där fanns MAT I LÅDOR och en ÖVERRASKNINGSPÅSE! Sedan åkte hon TÅG och sen installerades hon på det fina HOTELLET. I uppgifterna ingick att SKRIVA LISTOR, TITTA PÅ KLÄNNINGAR, DEKORERA TÅRTAN, HÅLLA REDA PÅ PENGARNA och sådant. Sedan var det dags. Hon DUKADE BORDET, PRINTADE UT SÅNGHÄFTEN OCH FIXADE in i det sista. Dagen efter festen var både hon och hennes vänner trötta så de vandrade in i en liten affär med SMÅ SAKER.

Sara hälde just vatten på mig, men sen kramade hon mig och då blev jag glad. Sara är sjukt ryckig, vettu. Och nu ska jag skriva en Ara-dikt!

Ara är snäll och '
ara är söt
hon älskar klumpar i mannagrynsgröt
hon gillat att dannsa en galen danns
hon gillar att skratta bortom vett och sanns
hon tycker om flum och udda små ryck
hon gillar att hoppa fram och göra knapptryck
hon sjunger bra, det gör min Ara
hon är bäst och dummast, hon är min Sara.

Nu lämnar i Sara och jag ska skriva några andra dikter. Först till någon som jag är skyldig en snällhet:
Sussi banan
hon är coolast i stan.
hon kan pedagogik
och grymmebra logik.
hon kan diskutera
och farsinera.
hon kan allt
men när det är kallt
blir hon inte så särskilt glad
men om man ger lite choklad
blir hon glad som en tulpan
min Sussi banan.

Min allra flummigaste Sandra
ska alltid svåraste vägen vandra
hon är vår älskade Anda
hon ska då alltid gången sanda.
med sitt fina kuli skratt
det är mycket bra men vet du att
det är inte det ända hon kan
min Anda, hon finns minsann!
finns inte mycket att säga
för utom att Anda hon äga.

lilla coola stora Hannah
hon säger alltid till när man bör stanna
och vända om och gå tillbaka
hon kan känna hur gott kaffe smaka
och tur är väl det
för utan sitt kaffe och sitt te
hade Hannah ingen röst
här i Örebros snöiga höst
kyla och rop kan inte stanna
våran cooola bästa Hannah!

det får räcka. Godnatt
/Emma den Saraälskande störande stridskvinnan.

Kommentarer
Postat av: sariis

Du glömde min frukostbuffé!:P Love U ska göra en dikt till dig med:)

2007-11-14 @ 20:58:49
URL: http://foxhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0