skall skriva i en timmes evighet

jag ska skriva i 1h, ska göra en lista. vet inte hur många frågor som kommer upp under resans gång, och så ser jag fram emot hur Onjas version ser ut i brevet.
namn: Emma
Smeknamn(ever): Ema, Emmis, Emmapemma, Emy, Bemmi, Memma, Marabou Memmy, Petiga Pemmy, Pemmy, Muffins, Ponnyhäst, Petronella, Urban-barn (o.o) och kanske fler

vill..
Studera: filosofi och skrivning typ haha
bli: författare, svensk/filosofilärare, journalist eller något annat kuli
Ha just nu: ideer till frågor
ha(som jag velat ha länge): platinablont hår :o och snyggare kläder typ, ja, jag sa det där.
Kunna: spela gitarr, sjunga som en gudinna, prata skonska och vara trevlig mot jobbiga personer
bli bättre på: att fatta saker, skolan och sånt mojs
Veta: hur det är att se, hur andra ser mig
läsa: Simon och Sofie, systrar 4:e sommaren, änglar(vuxenbok so what), flickan med pärlörhänge(tror jag), elva år på jorden m.m
skriva: en lång bok
höra om mig: "jag vill vara som du!", haiha

favoriter(just idag)
Låt: vene
färg: svart och typ sånt
mat: vene...samma som i den andra listan
blogg: Satans eller Ebbas blogg, och min egen o.o
ord: bjebb, seriously
stad i sverige: Lund
stad i europa: Venedig
land: usa typ..galnare finnsju inte
filosofiska uttryck: "formuleringen gör tanken"
roliga uttryck:"jag kan ju ikan ju inte så många ord jag inte förstår."
djur: gerbil
instrument: akustisk gitarr

sak som
retar mig: "söker efter braille star"
jag är beroende av: mina magnet sticks
jag lyssnar på nu: band
irriterar mig oftast: dumma personer
jag mår dåligt av: ordet för sent
jag älskar: choklad
hatar: dumma svar
jag köpte senast: min algrens-choklad eller nåt sånt där för länge sen :s

bästa
ljud: att få mail-ljudet
doft: den i luckans ingång, i parkeringshus och sånt underbari
kännsla: frihet
smak: m vetnot

senaste prson som
jag pratade med: mor
jag rörde: Lukas
jag var utanför huset med: far
jag sjöng med: Ara
jag fikade med: Natta Supernatural
jag var sur på: mor
jag vill styrpa: min family
jag skrattade åt: Ebba Sundberg hiaha
läste något ja skrev: kanske Onja eller nåt :s
jag saknade: Onja
jag skrattade med: mor
jag lyssnade till: mig själv

senaste
mat jag åt: farremackor
gängen jag grät: i onsdags fast det va inte så mkt, ellernä det var ju på the others i fredags tror jag iaf
dikten jag skrev: ängeln
gången jag skrev något mer: i torsdags bu
misstaget jag gjorde: glömde gå på skrivarverksdan bu
låt jag skrev: hmm, längesen
gången jag kollade klockan: två sekundersen ellernt

identifeiera mig själv i
instrumet: akustisk gitarr
djur: katt och tiger och fågel
personer: ara, Bella och Onja och sånna

min
Solmate: Linnsie
bästa vän: Onja
bästa egenskap: bra på att argumentera
värsta egenskap(er): jag är självcentrerad, jag byter vän efter behag(fast jag älskar ju allihopa!) och jag hatar at ta kritik
värsta fiende¨: äsh, fiende.
hatperson(er): Bardia, L.L, Mr. Malmkvist m.m
första kille: Niclas
sista kille: Mr Malmkvist :o
favoritlärare: yvonne och Folke och sånna
hatlärare: Annika(hon äger hon med, men det gör ju alla)
största önskan(centrerad av mig själv): att mina ögon blir bra, att jag får back allt på de första tsrfc-forumen och att jag kan få önska mer
största önskan(bra saker för allt): att människorna aldrig kom
största oro: att jag kommer bli tjock och att jag kommer dö typ, nä, jag vene
största rädsla: smärta, spooky stuff(haha) och tystnad

ska göra sen: gå på toa o.o och sen skriva
gjorde före: åt frukost
gör nu: lyssnar på en gammal berättelse
väntar på: att den ska bli tio . tjugotre
vill just nu: att det tar slut med dethär
stör mig på: bjebb
hörde senast: söker efter braille star
äntligen. done!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0