världen en fredag

Hej! jag är jag. Bara så du vet det.

Det finns många sätt att veta att en person är en kompis man trivs med.
1 Man kan ha internskämt med personen.
2 Den förstår en.
3 Den låter en prata till punkt!
4 Den mobbar en inte när man(jag) kastar luftsaker.
5 Den tror inte att den äger mig.
6 Den kan konsten att ge komplimanger.
7 Den kan vara både galen och seriös
8 Den känner mig mer än jag.
9 Den är sjuk i huvet!
10 Den är inte alltid som jag.Saris och jag går lika, vi åker paralellt. Men Jag har tänkt på att man fungerar lika på olika sätt. Tänk er det som tågspår. Jag och Saris åker paralellt på spåren i lugn takt, medans jag och Agnes, vi försöker åka på samma spår, och knuffa ut den andra. Jag fattar inte varför?

Idag hade vi biologiprov, som ni hört förr. Det var rätt enkla frågor, vissa var helt wat? men inte många. Sen så började jag skriva mitt odysseiska äventyr, Odysseus möter Homeros. Ha, den kommer äga och vara- såklart-filosofisk.
Sen så har jag lärt mig spela C dur, C moll, D, G och A på piano. Det är apakul. Så du vet det alltså. Nu har vi ätit friterad kyckling, det var mycket underbart. Om 18 minuter är det idol, med moderna songs. Mina förväntningar är blandade, Marie som Fergie, nejdu. Och Evelina med Apologise, seriöst!!! Och Christoffer och nää'ä, jag fattar inte deras låtval? Blir nog vidrigt denna fredagsfinal. Jag gillar fredagar. Vi såg btw på en ghost story på engelskan, omen kille som bodde på ett scary in. När han vaknade brann det. Han gick till grannarna, och detfanns inget in! Så sa det lilla barnet "there was an in, but it burned down a hundred years ago. The whole town burned down." det vara apläskigt!! Tycker Ema! Jag ska skriva tills idol börjar, om en kvart. Vi hade slöjd idag, appropå nothing. Det var som vanligt aburrido. Och så sov man såklart. Det var sista slöjden på yberlänge, först ghoststory-temadag, sen lovfredag, och sedan..*virvel*...Örebro! Gaaa, jag längtar!! Gu vad kul med Onja, Hansken, Göken och King Urban(hihihihaha!) på samma ställe! Hoppas vi kör idol igen, fast Niklas kommer sno min mästartitel. Men jag ska sno tillbaka den i en handvändning. Min röst har blivit helt förändrad, från värsta rockiga har den blivit..typ..mjuk. Det tycker jag om, men det blir svårt att sjunga. Typ som i bryggan på jag vet, Onja. Så sjunger jag hela tiden nu. Det är rätt jobbigt.
Agnes får lektioner av Tora i ficktjuveri. Det suger för hon snor saker av mig. Ska det vara så jävla svårt att fatta, "ta inte grejer av mig." "men jag ger ju tillbaka dem!" men spelar det någon jävla roll eller? Not for me. Varje gång hon gör så blir jag så himla medveten om att jag är blind, och att hon verkligen..ser det. Hannes eller Gustaf(skilland=0) har en ny hobby; att ställa frågor till mig, och sen gå när jag svarar. Och att lägga saker i händerna på mig på slöjden och sånt. Det är helt jävla...ja, jag vet inte vaffan det är men det är iaf. Och det är helt jävla hemskt!! Tycker jag, och här får jag tycka vad jag vill, och litetill. Nu är den tre minuter i åtta. Snart börjar idol somsagt. Ska bli askul tycker Emma som älskar att tycka för det är kulikuli. Within temptasion och nightwish är bra, förresten. Bara såni vet. Nu är det endast en minut kvar, yey! Jag väntar och väntar, på att klockan ska ringa. Och vi väntar, och vi väntar. Den låten är skriven av Hannah! Hon äga.
/Emma den allstyckande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0