måndagsförfattarinna

Idag är det måndag och jag har haft en slappdag i skolan. Såg på film på son och hade superkort lektion i kemi. Men spanskan var disiplinerade som vanligt. Sen dog ingemarälsklingen lite så jag åkte till skrivargruppenj. Vi drack cocacola och åt pepparkakor och flummade. Först kollade vi på vår antologi som nu är compleated. Jag deltog med en objuden gäst (känd som sadisten Niklas Törnlund), snölyktan (ni har inte läst den), hemma hos djävulen, stormens reseskildring, min utomgjordiska skönhet, borttappat, sjöfararen och poetiskt frieri, natten gryr också förresten. Behöver jag säga att jag hade mycket fler än alla andra? Sen gjorde vi stafettsagor vilket var sjukt kul. Den första handlade om trä-hitler som tydligen var Ellens träslöjdsläare (hon vet inte vad han heter på riktigt!) men i den här storyn hade han tomtekläder och grejer. Skitkul. Sen gjorde vi en om en "griskråka" (en rosa kråka) named Sabina som hade en affär med en grillkyckling, men de broke up. Sen översatte vi varandras dikter och jag fick höra borttappat på tyska, underbart ju! Nu är jag för första gången riktigt publiserad och nu även översatt. Jag är ju för satan en författare nowadays, prisa meeej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0