mörkret är en vässad penna

Har varit på skrivkursen nu. Läraren funderade på vem som pratar mest, jag eller han. Nog jag :p Rubriken är titeln på en antologi gruppen har gjort. Andra titlar var proppskåpet hummer, vinägerblomma och drömmens varma snö. Vi skrev en dikt som hette typiskt 13, eller 15 om man var det. En tjej skrev som Johanna Tydell, och lät som hon också. Har bestämt att lägga upp allt material jag gör där i min blogg. Typiskt 13
14 januari

Hallå, hallå!
Mobiltelefonen surrar ständigt.
Hallå, hallå!
Inbjudningar till partyn hos killar.
Herregud, herregud
Faan vad han är snygg.
Herregud, herregud
Faan vad jag själv inte är snygg.
Helvete, helvete
Min lillasyster stör mig
Helvete, helvete
Mitt smink är ogämt, någon kan se.
Måsten, måsten
Måste in på lunarstorm!
Måsten, måsten
Måste hänga med kompisar.
Typiskt 13, typiskt 13
En knepig fråga nu
Typiskt 13, typiskt tonår
Det här var svaret då.
Undran, undran
Undrar hur typiskt 13 är.
Undran, undran
Vad är svaret nu?

Anja(Tydell) skrev tusen ggr bättre. men jajaja. Vi har bestämt att återigen skuta (haha ojdå stavning) upp premiären, till den 25. men jajajaja. shit happens. ska läsa Onjas enlåtsblogginlägg nu om de kommit fram till min dator.
/Emma den snacksaliga snoriga snäckskalsskärvan.

Kommentarer
Postat av: Axel

Nice piece of poetry!
Lycka till med skrivarkursen

2008-01-15 @ 20:25:50
Postat av: Maja

Även om Tydell är bättre än dig så är du grym! Du kommer antagligen också göra mer framsteg under kursens gång...

Jag kommer läsa allt du skriver! =)

2008-01-16 @ 15:51:29
URL: http://reichard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0