Money makes the world go round

Nejmen hejsan! Här sitter jag i den bedövande hettan, dricker cola och funderar på kändisar. Hur man kan lägga ut sig själv och sitt liv till almän beskådan och användning, att sälja sig. Det är nästan prostitution, på nåt vrickat sätt. Sälja sig till folket. Det är så skumt hur artiseer kan bli så rika. Politiker fattar jag, på ett sätt, de gör ju mycket nytta här ivärlden..nåja, litegrann iallafall. Författare också, de hjälper människor på sina sätt. Men artister och skådespelare. De kan få mycket pengar, jävligt mycket, men inte extremt mycket. Inte för varje gång låten spelas. Och så har de mage att klaga på nedladdning! Min åsikt är: de ska vara jävligt glada att de får spela sin musik, ofäntligt. Sen ska de tydligen käna pengar på det också, jaha ni. Lite pengar kan ni få, men ta vad ni får och håll era käftar thank you very much. Vad är det man är så desperat för egentligen, när man talar ut i tidningar? Publisitet? Nja, det kan de få ändå. Så vad är det då? Vad kräver de jävlarna egentligen? Undrar om man blir idiot såfort man blir kändis. Nja, det blir man nog inte. Men man borde, för det kan väl inte vara bra med så mycket uppmärksamhet. Det blir som en drog, och det är därför många kändisar knarkar. Det är i alla fall min teori. Fast fan vad coolt att ha varit kändis. Att vara hur känd som helst och sälja massa skivor/böcker och vara så känd att folk kände igen en. Att höra sig själv på radion. Att bli jagad av journalist. Att ha en stalker! O my, vad konstiga drömmar människor kan ha. Och som slutet på inlägget kan jag skriva att sara nyss spillde ut mängder av färg. Muahahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0