på psykargården

Nu skall jag, utan radbrytningar, redoge för sikar och hälgen. Allt började med att vi åkte bil till sturup och åkte flyg till estockolmo, min skugga och jag. På flyget satt en liten gräslig unge som lät som om han blev torterad de första femton minuterna. När jag landade hämtade Ronja med föräldrar mig. Då vi slog oss ned för bilfärden mot Norrköping hörde vi något coolt: Lena Kalne, vår stora idol, var på radion! Vi satt och var nostalgiska och lyssnade på henne medan Ronnie berättade var vi körde. ”Här kör vi, nu närmar vi oss en stad som heter (namn). Nu är det femtio meter kvar till avfarten…där ser jag några kossor i en hage. Här kör vi på lite grå asfalt, nej lite brun…”. Ja han är lite skum så där. När vi entrade Norrköping eller rättare sagt till Sikar hittade vi lite ledare och sådant. Vi gick och fikade ute med Rena och Therese, sedan kom Axel och kort efter det var det samling. Ja där babblade alla en massa skit och vid presentationen började en tävling om vem som var farligast. Jag började med att säga ”jag är väldigt farlig, eftersom jag är skåning.” och så fortsatte ronja ”jag är också farlig!” och till sist sa någon liten flicka ”jag är farligast!”. Axel mobbade mig senare, ”så du är farlig?” och jag berättade att jag bara var farlig för mina fiender, och det är du inte än så länge. Så så inledde jag lägret, med ett hot. Efter det, vad hände då? Jo jo, vi hade gruppsamling så man fick veta vilka som var med i gruppen vi döpte till the coke bitches. Detta var jag, Onja, Anda, Johanna(tibrobon), Kim, Anine, Emma S och senare även Rena som bytte grupp. De andra grupperna var sikarungarna, busligan, snyggingarna (jävla egoister), the winners (samma där!) och iq-befriade ab(de coola, de ville vi vara med). Sedan måste vi ha gjort något men jag kan inte minnas vad? Iaf sooner or later blev det middag och vi satt och flummade lite. Sen gick jag och Ronja med Rena till tonårshuset och sjöng the swan song och angels så fint vi kunde (not that great..). Sedan var det tråktävlingar och sedan godiskiosk. Jag köpte min ranson och jag, Ronja och Axel satt i matsalen och flummade. Vi läste mystiska rubriker i expressen: ”kvinna mördad i brinnande resväska” (var mördaren inne i väskan då eller?) och ”så gör vi barn och kariär” är några favoriter. Vi läste även horoskåp och fick veta att Onja borde stanna hemma den närmsta tiden. Olägligt: ja. Well runt tio blev vi utkörda ur matsalen ochfick gå in i tonårshuset där sanning eller konka spelades. Väldigt flummigt, Albin var med över telefon också. Fik: Rena..erkänn nu. (spänningen stiger) har du någonsin lyssnat på en hel Darin-låt? Underhållande, ju! Sen urartade allt (oväntaaaaat) och det slutade med att vi gick och lade oss. Jag var helt väck i headet så Jennifer, vår slav, fick bädda sängen åt mig muahahaha. Ja sedan sov jag. På morgonen vaknade jag av att någon bitch hade ställt sitt alarm och då drömde jag att jag gick upp och klädde på mig. Fatta hur sur jag blev när jag insåg att jag måste göra om skiten igen! But I did, gick till och med ned till frukost och samling. Sedan satt vi och flummade i tonårshuset, jag Axel och nåra till. Rickard kom in och sa det klockrena ”här ligger ni och sitter” och vi flummade väldigt mucho före lunch. Då gick vi då och åt och det var tydligen en syn att se mig äta stekt ägg. Jag trodde ju bara det var pyttipanna så jag tog ju ingen kniv! Ja sen åkte vi till centralbadet för att bada. Först gick jag runt med ledarMalin och sen fastnade vi i en ström. Först hamnade vi i en gång och då visste jag redan att vi var stuck, jag hatar gångar i badhus, jag får panik. ”Emma”, sa Malin, ”snart kommer ett vattenfall.” så klart fick jag panik och försökte simma mot strömmen, gick ju inte. Jag trodde att jag var stuck där forever, honestly. Men sen kom Rickard och drog ut mig och jag badade bubbelpool istället. Sen gick jag för att bada igen men det slutade med att jag, Axel och Jesper stod och konverserade in the water. ”Emma, det är blött här!” var vad man kan säga om hur nivån låg på samtalet. Axel bytte platts på upp och ned och Jesper försökte förklara naruto. Odd. Sen åkte vi home och åt dinner. Sedan borde vi ju ha haft någon tävling men isf har jag glömt den, nej nu minns jag! Man fick höra saker man skulle hitta och så skulle man då hitta dem. Vårt levande djur var Ronja, haha. Sen godiskiosk och vi gik till tonårshuset där jag Onja och Rena hade diskutioner om serious shit. Sedan kom iq-gänget(Axel, Fia, Isabell, Jesper, Alex och Rakel) in och Fia och jag gjorde uppror mot fördomar mot skåningar. Sedan snackade vi religion, Fia trodde jag var jude, kuli. Fia inledde även diskutioner intressant: ”så kom igen nu. Vilket är det smartaste självmordssättet?”. Jag och Rakel hade långa diskutioner om varför man inte var sig själv. ”men om jag inte är mig sjänv och då alltså är någon annan, då kanske någon annan slutar vara sig själv och blir som jag, så det blir värsta kedjan!”. O ja sen gick vi och lade oss som ordäntliga kids. På tisdagen gick vi och åt och samlades. Sen tråkade jag och sen flummade jag med Rena om mat. Eller jag babblade och Rena gjorde om allt till mat. Helt plötsligt vid lunchen hör jag: smörgåsar. Haha. Sen i eftermiddagssolen (var det sol?) gick vi och köpte dajmstrut. Muy gott. Sen gick vi hem och åt och sen åkte vi motorbike. Fatta frihetskänsla. Well sen kiosk och flum, snart blev vi ivägkörda till tonårssnack då vi började med konstiga övningar. Värderingsövningar, komplimangsgivning osv. Rätt kul. Sen efter fika gick vi till tonårshuset, jag och Rakel vandrade ut på verandan för att planera morgonsdagens så ska det låta. Jag fick tillbringa all min tid med att förklara hur det gick till, Rakel fick flera aha-upplevelser. Haha. Sen gick vi in och flummade, fatta hur överflumm jag var. Rakel berättade citat, tex. 1: man kan göra allt på Internet. 2: inte dusha! Och så Rakels pappas citat. ”köp inte så många byxor, för snart får du bredare röv. Fråga expediten om hon fick bredare röv sen hon var arton, det hade jag gjort.” muahahahahahahaha. Fun. Sen sov vi och gick upp aldeles döda på onsdagen. Jag kände mig som om jag simmat i gegga. Sen gjorde jag något på förmiddagen, vad kan det ha vart? Äsch don´t remember. Iaf efter lunchen så åkte vi till radionöstergötland där vi skulle vara med. Anine och Axel fick va med och babbla, sen sjöng alla sikarsången som var där och givetvis började Ronja babbla. Sen åkte vi hem och jag var down och satt och surade. Förresten, gå in på radio östergötland p4 och kolla på oss i arkivet, programmet sommartid. If u dare. Ja sen så typ åt vi och sen hade vi tråk och korvgrillning. Jag, Mickis och Frida satt och flummade och sjöng ja må hon leva etc. Sen var det så ska det låta och varken våra ord elr titelmatcher var relevanta. Jag och wille satt och sjöng låtar och stälde frågor på texterna. Jag ville fråga hur många personer som är med i sånt ärlivet, men det fick jag inte. Fem stycken är det if u wonder. Sedan så lärde Elin och Jennifer mig bluffstopp. De lärde mig, Onja, Anda (de fick lära henne spela kort i almänhet först), Frida och Mickis på samma kväll. Dessutom lärde Rena sig reglerna by listening. Nu ska jag skriva alla lägrets östgötaskämt/kortspelarcitat/kännetäcken. Förklarar inte så mycket, men ni bör känna till reglerna i bluffstopp och dessutom att Sandra inte kan spela kort. Elin: Nu fick jag spader! Nä, jagffick ruter! Elin: Jag knäckte den knäckta knäckten. Anda: Dam 9! Anda: Får jag också lägga klöver ess? Frida: Jag tror jag bluffar! Frida: men jag har också spader 9! Elin med pepsi i näsan: jag fick ppader i näsan! + en dialog om Björn. Jennifer: björn sover. Anda skriker: Björn vakna! Emma sjunger: Björnen sover… muahaha. Alltså allt det sa inte då utan bara lite men ändå. Sen på torsdagen gjorde vi väl inte så mycket, what I can remember. Var ute och spelade kort på förmiddan, sen på eftermiddagen spelade vi nog mest också kort. Haha. Jag satt även i två timmar och lyssnade på EmmaS, Ronja A och Klara som gjorde läskiga saker med varandra. Vi kom fram till att Emma skulle gifta sig på ett psykhem en vacker dag. Sen hittade vi på massa mer och helt plötsligt kastar sig klara ur sängen (där alla tre låg) och sprang skrikande runt i rummet. Wanna know why? Haha, not telling! Sen åt vi middag och Jesper somnade så Axel väckte han. Sen kom de tillbaka och vi umgicks fram till allsången som var booooooring. Sen på kvällen fick vi chips av Rakel som jag tror var drogpreparerade och typ, spelade kort. Haha. Sedan på fredagen kan man sammanfatta allt med: fuck gabriella! Vi började med kortspel med flydde sen undan, jag och Onja skulle hitta låtar. Onja valde you´re a devil rätt fort, jag var treksam. Så då valde hon åt mig, och hon valde Gabriellas sång. Amen tack. Hela dagen var jag helt förströd över allt och alla fick påminnan ig om hur bra jag var. På eftermiddagen spelade vi bowling och jag och onja var robotar som gjorde allt alla sa. Sen kom vi till uppträdandena. Först var det dock bråttningsmatcher, jag mot Onja bland annat. Det var kul, Onja blev diskad för hon rev mig! Jag sjöng bra förutom när jag sprack och skrattade, usch. Men ändå. Folk sa att det var bja. Rena sjöng psykotiskt bra, likaså Onja. Fia och Isabell sjöng också bra, Rakel sjöng lille katt hahaha. De små var mest jobbiga I must say. Så berättade iq-befriade ab resultatet på den tipsrunda de gjort åt ledarna, jag kunde alla frågor, jag var där som moraliskt stöd. Ann vann och fick priset att få vatten över sig. Splash. Då slängdes Fia och Kevin i sjönn, muahahahahaha. Alex orkade de inte slänga, lata jävlar. Sedan händer något som alla borde skriva upp i sina historieböcker. Ronja grät. Det händer typ aldrig. Jag blev sjukt rädd. Sen åkte vi till stationen med Annika och både Onja och jag grät. Trevligt värre! Så kom vi fram till min family och väntade på ett föresnat tåg. Sen åkte vi lapplandståg till stockholm, trevligt, fick en egen kupé. Vi kom på att stkckholmare är dumma, som alltid. De säger fjårtis, inte fjortis. De är ju helt väck. Sen åktes tunnebbana och sen kom vi till Martinas brors hus. Där sov vi, alltså inte Onja, hon åkte hem. Sen på lördagen var det bröllopp, Onjas parrents gifte sig. Vi kom och var där, haha. Vi lyssnade på Onjas släkt som är konstig och umgicks med hennes synkonsolent. Jomen förresten, den vanligaste frågan var ”Var är Ronnie?” haha. Jag och Ronja sjöng vandraren, gabriella och att älska dig för alla, roligt. Sen la vi ner verksamheten, iaf jag. Vi umgicks la och babblade, dansade dåligt och sånt. De hade mixat in fågeldansen i vinervalsen, underbart ju! :D. Äsch nu vet jag inte vad jag ska skriva. Igår, söndag, gjorde vi sthlm. Vi sprang omkring och var döda i solen och så, sen åkte vi tåg hem. Alltså nu orkar jag inte skriva mer för jag är så psykat trött. Detta inlägget blev 2,25 a4 långt. Hejdå. Ps förresten, Satan är INGEN PEDOFIL!!

Kommentarer
Postat av: vispen

Hej!

Vad långt du har skrivit, jag tror nästan att du har skrivit längre än jag, har du skrivit något inlägg som är längre än det här? Det låter som att du har haft jätteroligt! Jag ångrar lite att jag inte åkte till sikar i år.

2008-06-30 @ 23:31:05
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: RonjaR

Jaha, det var emmas sikarläger, hyperintresant!

Angående ditt livsinlägg ska jag nog också fundera ut något bra, problemet är att jag har flera varianter på vad jag hoppas att mitt liv ska se ut.

2008-07-01 @ 12:33:51
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: sariis

hahahaha fjårtis

2008-07-04 @ 12:35:55
URL: http://foxhill.blogg.se/
Postat av: sariis

hahahaha fjårtis

2008-07-04 @ 12:36:26
URL: http://foxhill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0